Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag menade att man inte sätter sprutan i slidan.
Känner du att du verkligen vill ha snitt, så ska du ta upp det direkt vid inskrivningen och sen stå på dig!
Nej, det är inte nyttigt för barnet med stress men det är ju tydligen inte tillräckligt farligt för att man ska få beviljat ett snitt innan förlossning är ett faktum. Och jämfört med förlossningsskräcken så är gyn-fobin en piss i havet...
Jag vet att jag är ett stort ego men hur bebis skall påverkas av ett snitt bekymrar mig faktiskt inte. Att det inte är det ultimata förstår jag med men hade det varit så farligt att snitt inte varit så vanligt.
Jag vill julpynta när jag har barn för att det är det som gör grejen. Jag skulle bli mycket besviken om jag kom hem till mamma och hon inte julpyntat. Det ska ju vara mysigt och fint på jul, jag älskar julen så den vill jag att mitt barn ska få uppleva oxå.
Att man får föda vart man vill har jag oxå förstått med det verkar ganska opraktiskt att åka flera timmar till förlossningen. Det är jag lite för lat och bekväm för
Personalen är jag inte orolig för, de har ju betalt och är ju dessutom härdade. Min stackars sambo är däremot lite känslig...
Det är ju tur att min sambo inte resonerar som er Men jag förlitar mig som sagt helt och fullt på att jag har normalt fungerande hormoner som alla andra vilket gör att jag helt plötsligt kommer ändra uppfattning om vad som är roligt och inte. Och hur det än är så kommer barnet ha en pappa så det går nog ingen nöd på den.
Detta behöver ju inte bli en jämställdhetsdiskussion men enormt mycket människor är uppvuxna med "ojämna" föräldrar och det blir ju folk av dom med. Så även om det skulle bli så att sambon tar mer ansvar/ägnar mer tid så spelar väl inte det så stor roll. Det är ju så det har fungerat i väldigt många familjer under väldigt lång tid bara att det är mamman som brukar göra det.
Brandgul: Jag ska nog beställa din förlossning om jag inte får snitt
Alltså jag är definitivt emot snitt som en enklare lösning.
Just därför att det INTE är en enklare lösning.
Men:
Jag tycker att man skall löfte om snitt om det finns skäl att tror att man kommer att få total panik.
Naturligtvis efter utredning och undervisning i vad det innebär.
Men en panikslagen födande kvinna som inte kan fokusera på uppgiften är en risk både för sig själv och sitt barn.
Frågan är bara om det verkligen blir panik eller om man bara tror det?
Jag har panikångest bl a ....
Det är ju tur att min sambo inte resonerar som er Men jag förlitar mig som sagt helt och fullt på att jag har normalt fungerande hormoner som alla andra vilket gör att jag helt plötsligt kommer ändra uppfattning om vad som är roligt och inte. Och hur det än är så kommer barnet ha en pappa så det går nog ingen nöd på den.
Detta behöver ju inte bli en jämställdhetsdiskussion men enormt mycket människor är uppvuxna med "ojämna" föräldrar och det blir ju folk av dom med. Så även om det skulle bli så att sambon tar mer ansvar/ägnar mer tid så spelar väl inte det så stor roll. Det är ju så det har fungerat i väldigt många familjer under väldigt lång tid bara att det är mamman som brukar göra det.
Hur resonerar din sambo da? Att han vill ha barn med dig no matter what? Aven om du ar noll intresserad och till och med tycker det verkar skitjobbigt och inte alls skoj?
Och jo, for barnets skull spelar det stor roll om dess mamma ar engagerad i dess liv. Och det kommer att ta pa din sambo ocksa att veta att detta var vad HAN ville och inte du. Kommer han alltid behova kanna att han ska ta extra ansvar for att du inte egentligen ville ha barn?
Na tyvarr, lite avelskovarning pa det.
Nej man blir inte beviljad snitt alla ggr bara för att man står på sig..
.
Hade jag varit man hade detta inte varit något konstigt alls, mycket störande.
Nej man blir inte beviljad snitt alla ggr bara för att man står på sig..
Det är inte alls min mening att "skrämma dig" nu, men du frågade och jag måste ju svara ärligt.
Sedan kan man ju bli beviljad på annat sjukhus/län om man söker sig dit.
Sedan pratade jag inte om lite ojämt fördelat i föräldraskapet, på dina inlägg låter det mycket mer än bara lite ojämt fördelat. Kanske feltolkat men så har jag iaf tolkat din inställning på det stora hela.
Ah bullshit, vem sager det? Finns det nagon som rekommenderar nagon pa allvar att skaffa barn med en man som inte ar intresserad? Visst, tanken slog mig nar min sambo forst sa nej, men sen kom jag pa att jag aldrig skulle vilja leva med att vara tacksam mot honom for att jag fatt ett barn. Skulle vi ha barn fick det vara sa att bada ville.
Det handlar absolut inte om vem som ar hemma mest, utan att bada foraldrarna ska ha lika mycket intresse i att ha barnet. Annars blir det latt sa att "ja jag kan val passa ditt barn om du maste aka och rida". Typ.
Men vi ar alla olika, hoppas du kan overtyga ditt barn om att du alskar det, sant brukar skina igenom ratt sa bra. Eller annu battre, hoppas du verkligen kommer alska det pa riktigt.
Men hur mäter man att man har lika mycket intresse då?
...
Givetvis kommer jag älska mitt barn, man kan ju inte låta bli.