Ja, precis, hormoner och liknande kommer antagligen fixa detta alldeles utmärkt
Varför råder ni då folk att behålla barn som inte är meningen om det är en sådan fara för förhållandet? Det måste ju vara mer knäckande att vara 19 år, arbetslös, ett ha nytt förhållande och bli oplanerat gravid än att vara närmare 30, med stabil ekonomi och ett stabilt långvarigt förhållande och få en önskad graviditet trots att en av personerna inte tycker barn är himlen på jorden. Ändå är ni alltid mer för bebis än abort i de tidigare nämnda exemplet men inte i mitt...
Och dessutom säger ju många mina barn och andra ungar...Så förhoppningsvis kommer det outhärdliga oljud som barn åstadkommer höras som änglasång när det kommer från mitt eget barn.
Och om jag och min sambo skulle separera, vem säger att barnet måste bo hos mig?[/QUOTE]
Det är just sådana här kommentarer som får mig att vara skeptisk. Ska man ha barn så ska man väl vilja ha dem (minst) halvtid i alla fall? Det låter som du skaffar barn bara för att "man ska" och att det inte ska skära in i din tid/vardag.
Jag som är frivilligt barnlös har fått höra flertalet bekännelser från människor som satt sig i sådana situationer och sen vantrivts med sin föräldraroll. Både män och kvinnor. Att inte vilja från början och bara hoppas på att hormonerna kommer lösa problemet känns inte alls som bra förutsättningar.