får inte tag på ägaren- vad göra?

Sv: får inte tag på ägaren- vad göra?

Usch vilken jobbig historia... Hoppas allt löser sig och att tjejen du hittat kan få ta hästen på foder, det verkar ju vara bäst!

jag har varit med om en liknande händelse, men då ville äg. bara slakta honom men nu efter ca 2 år så har h*n blivit lite bättre att prata med och han kommer att börja bet 500kr i mån. har haft hästen i 2 år från 1 dec.
hoppas att det löser sig för dig och att den andra tjejen kan ta honom på foder.

Senast ändrad av en moderator:

Har läst hela tråden, och usch vilket sist du är i.. jag hoppas verkeligen du fått tag på henne nu..!?

Du får uppdatera lite om hur det har gått.

Varför låta en ny fodervärd få trassel ,ägaren kommer att fungera likadant med nästa fodervärd .Låt äg ta ansvar för sin häst.
Trasselmänniskor skall man inte ha med att göra.

Hej!
jag har varit med om en liknande grej, ägaren svarade inte och vägrade ta emot sin häst som jag dessutom lagt ut stora summor pengar på pga sjukdom ...och knappt kunnat använda alls under fodervärds tiden. Tröttnade på detta en dag och lastade in hästen och körde hem den till ägaren som var väldigt förvånad:angel:...och låtsades som om ingetting hänt:mad:. Men nu visste ju jag att han hade stall och stallplats mm åt hästen ...annars är det kanske svårt man vill ju inte lämna tebax hästen till en oviss framtid sammtidigt som du måste tänka på dig själv......man får inte vara naiv som jag var i flera månader och trodde gott om denna människa. Det finns ingen ursäkt för ett sådant beteende.
Ring kronofogden så löser dom detta åt dig.
Lycka till;)

Nu har saker o ting börjat lösa sig.. hoppas jag.. Har Äntligen fått tag på ägaren, efter att ha lyssnat på div dåliga ursäkter om telefoner som inte fungerar mm så talade jag om för henne att jag inte ville ha hästen kvar. Hon sa då att hon tyckte att det va mitt problem att hitta en ny foder värd för hon visste då rakt inte vad hon skulle göra med hästen.. Då gick jag i taket o talade om för henne att jag gärna hade hjälpt henne om hon hade betett sig schysst från början & följt vårat kontrakt. Jag har ju dessutom en tjej som är intresserad av hästen, men hon dög tydligen inte. Varför fick jag inte någon ordentlig förklaring till. Nu ringer hon mig dagligen (kors i taket) & undrar om jag hittat någon ny fodervärd. Hästen är enl ök inte mitt ansvar from början av dec, det står INGET i vårat kontrakt om att jag ska hitta en ny fodervärd åt hästen när jag sagt upp hästen.

Borde det inte ligga i ägarens intresse att hitta en ny fodervärd???

Less jag blir på folk!

Självklart så e det ägaren till hästen som ska fixa en ny fodervärd åt hästen och inte du. Jag tycker personen ska vara glad att du hade någon som ville ha hästen, pesonen i fråga verkar ju inte alls intreserad av sin häst överhuvudtaget. Stå på dig!

mm man tycker det, men hon vägrar sälja..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 059
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar