Får ingen reklam i brevlådan längre?

bettysmatte

Trådstartare
Jag kom på för ett tag sedan att vi inte längre får några reklamblad i brevlådan. Det handlar alltså inte om postnord utan någon annan som delade ut reklambladen. Men för ett tag sedan (några månader sedan, tror jag) slutade reklamen tvärt att komma. Är det bara här, eller är det någon mer som har märkt av det? Det mesta som kom var ju bara skräp, men en del var lite kul att bläddra i. Jag är mest fundersam på vad det är som har hänt :confused:?

Vi får inte heller och har nog inte fått på ett tag - hur länge vet jag inte men vi kom på att vi nästan inte hade något material för att tända i skorstenen till grillen i somras, så säkert sedan långt innan sommaren.

Här kommer det reklamblad från en av de lokala matbutikerna (som inte börjat med digitalt ännu - Icas får vi på mailen), och emellanåt något från grannstaden (runt 1,5mil bort). Inte så mycket, men varje vecka.

Senast ändrad:
Nu var det många år sedan jag sade ifrån pappersreklam, men det mesta kommer väl ändå via mail idag?
Det går säkert att hitta alla reklamblad på nätet om man så önskar. Mina föräldrar, som bor ett par mil bort, får fortfarande reklam i brevlådan. Det är väl mest det jag tycker är skumt.

Det går säkert att hitta alla reklamblad på nätet om man så önskar. Mina föräldrar, som bor ett par mil bort, får fortfarande reklam i brevlådan. Det är väl mest det jag tycker är skumt.

Jag menade att företagen kanske slutat skicka ut det fysiskt av ekonomiska och miljömässiga skäl och att det därför inte kommer i brevlådan lika ofta längre?

Gissningsvis så har Direkt Reklam ingen som vill dela ut reklam i ditt område :)
Det blir nog allt svårare. Särskilt i områden med få hus och 90 procent har satt upp Ingen reklam, tack. Men är det ändå inte något som de flesta kan tänka sig att spara in miljökostnaderna för? Jag skulle gärna slippa de sista foldrarna som hamras ner i lådan av Svenska Kyrkan, som låtsas lämna reklam under bedräglig etikett ”Samhällsinformation”.

Det blir nog allt svårare. Särskilt i områden med få hus och 90 procent har satt upp Ingen reklam, tack. Men är det ändå inte något som de flesta kan tänka sig att spara in miljökostnaderna för? Jag skulle gärna slippa de sista foldrarna som hamras ner i lådan av Svenska Kyrkan, som låtsas lämna reklam under bedräglig etikett ”Samhällsinformation”.
Absolut. Men är det inte lite märkligt att man inte får någon info om att det ska upphöra och varför?

Jag fick reklam fram tills i somras nån gång när jag äntligen fick tummen ur och satte upp ingen reklam tack-skylten. Så det är nog inget generellt.

Kan det vara så simpelt att såpass många hushåll i området har en sån skylt så de inte tycker det är värt att dela ut till de få som inte har?

Samma här, det minskade drastiskt när en butik slutade skicka ut och då verkar alla andra hängt på. Ett tag kom iaf Jula ibland men sedan något halvår är det stendött. Möjligtvis någon lokal tidning om året eller infoblad från lokala biblioteket. Det är nog inte bara miljön som påverkar här utan även huset men det gick verkligen snabbt till ingen reklam alls. Idag såg jag ett reklamblad för en Coop i en morgontidning på jobbet och blev förvånad:D

Ereklamdirekt finns en app som heter. Har förut haft en annan sida men den kommer jag inte ihåg namnet på.

Här gick flera butiker ut med att de skulle sluta med utsikt. Det här var de som delade ut svepet. Bolaget var inte intresserad av att jobba längre utan höjde priset rejält.

Det måste bli en effekt av att priset börjar stiga rätt rejält vid en punkt när utdelningarna sjunkit under en viss gräns ifall det ska fortsätta vara lönt för den som delar ut. Och sedan snöbollar det snabbt med fler som slutar skicka ut och ännu högre pris per utskick.

Tänk på hur mycket vanliga brevportot stigit då varje brev blir dyrare att leverera ju färre som skickas. Den tjänsten hade varit borta i stora delar av landet om det inte fanns lagkrav på att fortsätta köra ut brev.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 249
Senast: super
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 283
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka