Får en veterinär vägra???

L

Liqo

Jag har en fråga.
Får en veterinär/veterinärstation vägra att komma ut och behandla min häst + att göra konturdiagrammet till hästpasset???
Får dom verkligen neka till det och vägra komma ut, utan bara säga att dom endast kommer ut i nödfall som t.ex. kolik, benbrott eller så.
Annars så hänvisas man till annan veterinärstation. :confused:

Sv: Får en veterinär vägra???

KAn de mycket väl få göra om de bara är akutvet. Det är ju likadant på akuten, där får du bara hjälp med skador av typen ett spjut i skallen eller liknande, kommer du med typ huvudvärk så skickar de bara vidare dig....

Det är ingen akutveterinär utan det är en vanlig veterinärstation.
Och närmaste veterinärstationen förutom den är inom ca 10 mil!!!

Dom har ingen egentlig praktikskyldighet på sällskapsdjur utom vid nödfall.
Vidare har inte alla veterinärer behörighet att göra konturdiagram på alla hästar.
PL

ID-kontrollanter till hästpasset hittar du lättare på www.svehast.se Det finns säkert någon i din närhet osm kan göra det!

Vad var det för fel på hästen?

peter_lundin skrev:
Vidare har inte alla veterinärer behörighet att göra konturdiagram på alla hästar.
PL

Är det inte just veterinärer som får göra konturdiagram på ALLA hästar? Så säger polaren som är vet.

Till STC:s pass är alla veterinärer godkända. Andra raser har andra bestämmelser.

vdb skrev:
Är det inte just veterinärer som får göra konturdiagram på ALLA hästar? Så säger polaren som är vet.

Även veterinärer måste ha genomgått en färgutbildning för att få beskriva alla raser. HH

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 513
Senast: Nevermind
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 798
Senast: Tonto
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama