Får det gå till så här?

Sv: Får det gå till så här?

Den uppmaningen fick jag också från vårdcentr.

Nu är det gjort alla fall.
Åkte till svärföräldrarna i helgen och skulle fira hans morfar.
Slutade med att vi fick åka in och göra en akut skrapning istället

Men aborter är väl inte kostnadsfria??? :confused:
Jag betalade iaf för min

Nej, en viss kostnad får man ju betala om man är över 20 tror jag, men en abort kostar väl mer än några hundralappar om man räknar den riktiga kostnaden så att säga.

Men som sagt - jag vet inte alls egentligen. Men det var vad våran lärare alltid sa.

Vart tycker du man ska anmäla sådant?

HSAN? (Bryr sig inte om dumma kommentarer så länge vården varit korrekt)
Polisen?
EU-domstolen?

Klart det är bra att säga ifrån om man tycker att man blir illa bemött, men det är så många som direkt hojtar "anmäl!" utan att ha en aning om vart.

Jag hade nog tänkt mig ledningen på sjukhuset faktiskt, de borde väl ta tag i sådant eller?

*KL*

Ang bemötande så va jag hos BM för någon månad sen för att fixa P-piller, vi pratade lite om vilka preventivmedel jag använt innan och hon sa nåt i stil med att: " Jag blir så glad över att det finns förståndiga tjejer som kommer in & vill ha preventivmedel, för jag är så less på alla tjejer som kommer in & vill göra abort. Att dom aldrig kan lära sig att använda huvudet!"
I det ögonblicket va jag väldigt glad över att jag inte va där för att göra abort, för en BM med den inställningen vill jag inte ha kontakt med då.
Så klart att hon kan tycka att det är trist att så många gör aborter, men det är en åsikt hon ska behålla för sig själv. Då det finns så många olika skäl till att en person gör abort.

Hoppas TS mår bra efter omständigheterna.

Ja, kontakta överordnad är ju en sak man kan göra.

Vad jag reagerade på är detta ständiga "anmäl! anmäl!" och då undrar jag stillsamt - till vem?

Jag blev väldigt dåligt bemött för ett par år sedan när jag besökte en vårdcentral, inte alls lika dåligt som ts men ändå så mycket att jag mådde dåligt under en längre tid. Jag ringde till patientnämnden och berättade och fick full förståelse. Jag var anonym, dvs uppgav inte mitt namn. De skickade ett meddelande till vårdcentralchefen och en tid därefter märktes en positiv förändring bland personalen. De blev trevliga och tillmötesgående och är det fortfarande. Så mitt tips till dig är att ringa till patientnämnden.

Nej, en viss kostnad får man ju betala om man är över 20 tror jag, men en abort kostar väl mer än några hundralappar om man räknar den riktiga kostnaden så att säga.

Men som sagt - jag vet inte alls egentligen. Men det var vad våran lärare alltid sa.

Vi betalade (eller kommer göra för det kommer på faktura) 200 kr.
Men då fick vi frukost båda två också och blev otroligt bra mottagna. Så det var klart värt det anser jag. Även sambon fick säng så han fick sova.

Kan hålla med om att det blivit lite för mycket änmälande hit och dit på sistone. Kanske rapportera hade varit ett bättre uttryck. För jag tycker inte att ett sådant bemötande bara ska struntas i, även om vården sedan lever upp till alla tänkbara förväntningar.

Håller med dig, vaddå anmäl?! Det är absolut inte ok att bli bemött så, personalen ska alltid vara trevlig och korrekt. Men det ska väl all personal vara överallt, på apoteket, ica, posten, etc etc...men det är de inte alltid, oftast inte, men inte ringer man deras chef då. Visst, man är mer utsatt när man söker vård än när man går för att handla mjölk men även vårdpersonalen är mer utsatt och mer granskad än icas personal...och ALLA är vi människor, som kan ha bättre och sämre dagar, ok eller inte.
Jag anser att alla i Sverige som inte gör lumpen, tjejer och killar, skulle vara tvingade att göra 6månaders vårdtjänst för att få förståelse för vårdare/vårdtagare, patient/personal.

Jag gjorde medicinsk abort på USÖ för inte länge sen. Blev väldigt professionellt och bra bemött.
Det tillstötte komplikationer efter de sista pillren, och jag blev väldigt väl omhändertagen det dryga dygnet jag låg på avdelningen!

Har bara gott att säga om personalen där, trist att du verkar ha fått ett annat bemötande.

/M

En abort kostar som ett läkarbesök. Man betalar inte för hela ingreppet.

Och det är ingen begränsning i hur många man får genomgå utan att behöva betala!

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort bakgrund: jag mår psykiskt dåligt. Jag har i ett antal månader varit i kontakt med vc. Jag har fått medicin -- just nu bara...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 090
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 540
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Nu är jag helt lost! Mamma har problem med en höft, hon har skickats hit och dit mellan läkare, röntgen, sjukgymnaster osv i... snart...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka