Får det gå till så här?

Mirre

Trådstartare
Var in till sjukhuset igår för abort.
Blev undersökt av en läkare som kollade hur långt det gått osv.

Fick sedan prata med en barnmorska som var hur jävla snorkig som helst. Fick sedan veta att det bara fanns en metod (medicinsk) och när jag ville ha skrapning så fräste hon bara att det går inte för då måste dem veta hur lång tid det gått och dem gjorde inte sånt där.
:confused:

Vi var in i måndags först men missade våran tid.
Men då tittade dem bara nedlåtande på min stackars sambo och sa att "barnvakten behöver inte följa med". :crazy:

Tog en tablett på usö igår, vaknade i natt och mådde SKIT!
Verkligen pissdåligt! Tänk om jag inte tål dem? Och så ta 4 till....

Pratat med VC nu som också ansåg att vi blev illa bemötta.
Dem tyckte att det borde gå att skrapa ändå trots att jag tagit en tablett.

Så nu har jag smått panik här. Får inte tag på dem på andra sjukhuset heller.
Dem har bara öppet till 12 idag. Suck!

Senast ändrad:
Sv: Får det gå till så här?

Fick sedan prata med en barnmorska som var hur jävla snorkig som helst. Fick sedan veta att det bara fanns en metod (medicinsk) och när jag ville ha skrapning så fräste hon bara att det går inte för då måste dem veta hur lång tid det gått och dem gjorde inte sånt där.
:confused:
.

Nu förstår jag inte alls, du genomför en medecinsk abort utan att de tagit reda på hur långt gången du är? Eller missuppfattar jag?

Helt vansinnigt att de får bete sig på det viset. Vill man jobba med människor så får man försöka vara trevlig.

Nej läkarn kollade med ultraljud hur lång gånget det var.
Sedan säger ändå BM att dem kan inte skrapa för att dem måste veta hur långt det är. Men det visste dem ju

Tydligen ska jag inte på återbesök förrän om en månad.
Hur ska dem veta om det är något kvar då?

Eh, ja det låter ju hemskt konsigt. Jag förstår om de vill avråda skrapning när andra alternativ finns, men att lägga fram det på det där sättet.... :confused:

Så var dom mot mig med när jag skulle göra aborten och ta första tabletten. Man känner sig ju inte så jävla kaxig innan och det är ju jobbigt. Fast när jag var där för dom andra tabletterna så fick jag underbara människor istället! Jag fick komma på återkontroll sen och kolla så att allt var borta och kolla så allt såg bra ut. Det är skönt att ha någon med andra gången, det är några timmar och det gör ont, jag bad om morfin och det hjälpte mycket men man blir lite borta så när man ska hem sen är det skönt med nån som leder ut en från sjukhuset :) Lycka till!

Men sa du inte att du redan hade kollat hur långt gången du var? Det måste ju stått i journalen? Dom kan inte tvinga dig till att göra medicinsk om du inte vill, det är bara att stå på sig och säga att du vill skrapas. Snäs tillbaka på dom, det hade jag gjort, eller åkt till ett annat sjukhus.

Men hur långt hade du gått då , när jag gjorde min abort då var jag i 7 vecka alltså en vecka ifrån att kunna göra det medecinskt. När jag var in kollade dom med ultraljud hur lång det gått när det var gjort fick jag åka in 2 dar senare å ta en tablett som gjorde att det hela stannade av sen 2 dar efter det var jag in igen å fick ytterligare en tablett som gjorde att kroppen stötte ifrån , fick ligga kvar halva dagen ungefär. Sen blödde det ett bra tag fick sedan åka in tror det var mellan 2-3 veckor å göra ett gravidetetstest för att se om allt var borta.

kl
Pratade med andra sjukhuset nu.
Hon jag pratade med skulle rådgöra med läkare och återkomma.
Det verkade ganska fullt men inte helt hopplöst ändå.
Dem verkade ha full förståelse för att jag ville skrapa istället.
Så nu hoppas jag bara att jag får en tid idag

Min helg är räddad!
Slipper ta tabletterna idag.
Får tid för skrap nästa v och ska in på koll bara idag

Fast när man gör en medicinsk abort så gör man ju inte återbesök förräns 2-4 veckor efteråt. Så den biten om att du ska dit om 1 månad är ju inte fel alls. Det är ju då dom kollar om det finns *rester* kvar och då ev skrapar.

Jag har gjort några aborter o måste bara kommentera.. jag har oxå blivit så sjukt illa bemött :O( VARJE GÅNG! som att det är OK att behandla en så liksom...

Skulle vara samma personal som jobbar med aborter som jobbar med förlossningar, eller det kanske det är men de borde ha samma goda inställning vad de än sk göra på jobbet.

Urk stackars dig.

nu ska jag vara sjukt dryg och fråga: "några aborter?!" vad räknar man som några?

Det anser jag helt och hållet vara humlanotrocadero:s ensak. Har själv genomgått abort och en abort är ALDRIG ett lätt beslut att ta

TS: Skulle ALDRIG accepterat att bli så dåligt bemött!!!! Skönt att det verkar ha löst sig till det bättre iaf iom att du fick tid för skrapning.

ja men fråga får man göra, har själv gjort en abort så är absolut ingen motståndare eller liknande. ville bara veta vad man räknar som "några".

Några aborter är fler än en abort.

Tycker ni ska nöja er med det.

Det är humlanotrocadero privata ensak.
Har inte med trådens innehåll, hur många hon har gjort.

Jag tycker faktiskt tvärtom, att det inte var så illa bemött. Rätt normalt bemött måste jag säga, även om dom kunde varit lite trevligare. Dom ger hellre tabletter istället för skrapning, och dom får lov att neka en skrapning i tidigt skede. Sen tar det ca 1 månad för att kunna se att alla rester är borta, vid en skrapning eller missfall är det ofta inte efterkontroll alls.

Värre var det för en bekant när hon skulle göra abort, dom vände skärmen på ul och sa att hon kunde få titta på sin bebis. Sen kollade dom på hennes pojkvän hela tiden och hade nedlåtande kommentarer om att det är minsann ofta killen som inte är redo att bli pappa fast tjejen är det.

och återigen det var en fråga, vill hon inte svara så engagerar jag mig ej mer i det. dock undrar jag eftersom jag hört att det finns en gräns på tre gånger och en vän till mig vart nekad abort vid sin tredje gång pga. av det här.

så till övriga: jag frågade, vill hon inte svara så köper jag det. Vill hon svara så uppskattar jag det

Jag har hört att det är skadligt med för många kirugiska aborter.Men jag har inte hört talas om någon gräns :crazy:

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort bakgrund: jag mår psykiskt dåligt. Jag har i ett antal månader varit i kontakt med vc. Jag har fått medicin -- just nu bara...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 090
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 540
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Nu är jag helt lost! Mamma har problem med en höft, hon har skickats hit och dit mellan läkare, röntgen, sjukgymnaster osv i... snart...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka