Sv: Fångtråd igen!
Hmm.. sjukbeslag?
Hmm.. sjukbeslag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder ju Greenpower alfalfa till Belle och hon får 0,5 kg om dagen. Jag minns knappast hur jag gjorde, även om det inte var särskilt länge sedan alls, men jag tror att jag började med 0,25 kg de första dagarna. Generellt anses väl lucern vara ett foder som är väldigt skonsamt och bra för fånghästar, så invänjningen behöver nog inte vara särskilt lång.
Idag har Belle och jag skrittat en liten sväng igen - attans mörker bara! Även om jag slutar jobba kl 15, och skyndar mig så mycket jag kan, hinner vi ju knappt komma ut förrän det är skymning. Längtar tills det vänder!
Tack för att du tog initiativ till en ny fångtråd förresten ! Hur går det med Wincent nu?
Vad skönt det måste vara o rida.
Många av våra promenader har ju varit i mörker också, men jag tycker inte det gör så mycket. Bara skönt att få göra något.
Men borde han inte ha puls om han har en såpass ny hovbensrotation?
Ja, det är jättekul att få "rida" (åka häst), men jag är inte så glad för mörkret eftersom det är så trafikerat där jag bor...
Fjordisens hov var ok ikväll med, var väl nåt tillfälligt igår *puh*. Men nu ikväll var inte stoet lika matglad som vanligt. Hon brukar hugga i luften och rycka åt sig maten, men väntade bara och började lugnt tugga. Usch blir orolig att hon ska få kolik eller nåt. Inga andra tecken på sjukdom dock. Kanske hon har blivit deppad? Alltid nåt att oroa sig för...