Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knapplån: Hur länge kan det ta innan man kan förvänta sig att värmen i hovarna och pulsen ska avta?
Men visst hjälper väl medicinen till att häva själva inflammationen åxå, väl...? hoppas jag....
Vet sa att fångutbrottet förmodligen kunde bero på ett kraftigt temperturfall under natten. Kylan kunde då bidragit till stora mängder fruktan (pratar jag om rätt sak nu?) i gräset.
Jag har alltså sovit i stallet inatt och med jämna mellanrum bytt bandage med ispåsar på alla ben.
Igår kväll kände jag puls tydligt i båda kotorna fram men inte bak. Imorse kunde jag inte hitta puls varken fram eller bak, bra eller? Intalar mig att det förmodligen är jag som är dålig på att hitta pulsen..
Om det tar nästan ett år för den att bilda en helt ny hovkapsel så hinner det växa ut 1/5 del på 10 v.
Om det som i ditt fall bara sitter fast högst upp efter 4 mån.så har du kanske fått mer komplikationer.
* Vi får nog ropa på PL eller HH.*
Det låter förfärligt att gratulera till en hovböld! Men det kan man ju faktiskt göra i ett sånt här läge, eller hur!
Jag 2 fångisar. Fick finadyne i 5 dagar till min ena, sen var hon ok. Den andra fick också 5 dagar, men var inte bra alls, så det blev 5 dagar till. Nu är han fortfarande inte bra, men vet. ville inte ge mer för det kan orsaka magsår. Skulle vänta några dagar, blir det inte bättre på måndag så får han en 5-dagars kur till. Då har han haft ett uppehåll med finadyne på 6 dagar.
Det låter förfärligt att gratulera till en hovböld! Men det kan man ju faktiskt göra i ett sånt här läge, eller hur!