Sv: Fångtråd del 2
Jag har kollat hemsidan men jag är urkass på att bedöma hovar och verkning och skoning. Jag börjar känna mig som ett hopplöst fall på den punkten. De ser inte ut som min ponnys hovar. Det är min enda kommentar. Min ponny får lite starkare puls när jag är ute och går med henne. I vanliga fall känner man den inte. Men när hon har gått en halvtimme delvis på stenig väg så kan jag märka pulsen även om den inte är jättestark. Det tar bara en eller två timmar sedan är den försvunnen igen. Jag vet inte hur man ska tolka det heller egentligen.
Ursäkta ett svar som inte blev ngt riktigt svar.
Hovsl sa att hennes hovar ser ut som de gör pga att hon haft fång,(visst har du kikat på bilderna på hemsidan?,blev verkad i mån,så nu är hon fin igen)dvs att hon går på sulan,men att i dagsläget kan man inte sko henne,finns inget att fästa sömmen i.Har köpt easyboots,men de trillar av då hovarna är lite små just nu.Om hon vore halt skulle jag inte fundra över pulsen,men hon går ju klockrent på gräset,men inte riktigt lika bra på grusvägen där det finns lite sten.Hovsl kikade också på henne,rörde sig lika bra eft verkningen som innan.
Jag har kollat hemsidan men jag är urkass på att bedöma hovar och verkning och skoning. Jag börjar känna mig som ett hopplöst fall på den punkten. De ser inte ut som min ponnys hovar. Det är min enda kommentar. Min ponny får lite starkare puls när jag är ute och går med henne. I vanliga fall känner man den inte. Men när hon har gått en halvtimme delvis på stenig väg så kan jag märka pulsen även om den inte är jättestark. Det tar bara en eller två timmar sedan är den försvunnen igen. Jag vet inte hur man ska tolka det heller egentligen.
Ursäkta ett svar som inte blev ngt riktigt svar.