Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just det
Han är inte ur akut fas, och det gör mig vansinnig. Samtidigt är han ju bättre än innan. Han har ju slutat pulsa bak, lyfter gärna osv. Dessutom rör han sig bättre än i början, men inte bra.
Och fram..suck.. Höger fram går pulsen lite upp och ner i, mellan stark och kännbar utan problem till dunkande. Vänster fram däremot, benet som är sämst, där har han fortfarande dunkande puls, lyfter ogärna HF . och idag slog han ju till med (för första gången) värme BF, mest VF =/
Kanske finns svaret redan på nån av sidorna men orkar inte leta... Hur länge sen är det som din häst insjuknade då? Jag är nämligen också orolig för puls fram på min. Värst i vänster. Han blev akut sjuk på midsommarafton - alltså drygt tre veckor sen men hade dessförinnan troligen haft "smygande" fång under en tid. Bak kan jag bara med svårighet hitta puls men fram ganska lätt. Han rör sig helt normalt, är röntgad och hade lätta till måttliga rotationer fram. Hur länge är det "normalt" att pulsen kan hänga i?
Om du har en rotation så har du en skada och därmed en inflammation och då kommer pulsen hänga i tills det läkt/vuxit ned i alla fall en bit.
Pulsen tyder ju på att en inflammation pågår. Inflammation = värme puls rodnad är ju kroppens försvar mot skada.
Min ponny har inte varit svullen precis, lite i kronranden men absolut inte på benen.