Sv: Fång tråd
Ha,ha. Kanske något som man borde kunna bli sjukskriven för
Total utmattning med stark fångest.
Min sulömma häst hade lite puls och värme i går. Var lite "tassigare" i går. Men i dag är det borta och hon beter sig som vanligt igen.
Just i detta ögonblick (kan ändra sig snabbt), så håller jag fast vid teorin att hon blev öm efter verkningen. Att det samtidigt blev blött ute har nog hjälpt till. Står inne på spån över natten så hovarna ska torka och bli så hårda som möjligt.
Jag är inne på att skaffa boots, fast min hovis är inte för det. Vilken sort är bäst? För och nackdelar med de olika sorterna?
Men, vem vet. Det kan ju vara ett nytt fånganfall triggat av verkningen. Hon kanske inte tål de strån hon fått i sig genom det minimala hålet på betesbegränsaren? Fast om det var ett nytt fånganfall så skulle hon inte vara pulsfr, kall om hovarna och dra repor på ridbanan
Det lär väll visa sig. Jag har redan bestämt att om hon tillhör den gruppen fånghästar som aldrig kan beta ett enda strå utan att få fångåterfall, så tar jag bort henne.
Det är inget liv. Hon får vara hur bra att rida som hellst. Det priset ska hon inte behöva betala. Och jag skulle inte orka med att ständigt oroa mig för gräs. Bor ju i skåne och någon skogshage kan jag inte åstadkomma med mindre än att jag flyttar.