Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag är ju en sdn där"expert" med mkt åsikter o många inläggDet är knappt man vågar svara i ngn tråd längre. Med tanke på diskussionen i en annan tråd om här på hästvård om att vara ansvarig för det man skriver.Men i alla fall
Jag förstod det också som att du menade en häst som har haft fång ngn gång i sitt liv. Det är klart att den ska röra på sig. Jag tror att det är jätteviktigt. Men det kan man ju fixa även om man har den i en grushage. Stooor grushage! Nej men motion. Sedan så finns det massor av hästar som nog bara går på bete ngn månad och sedan står i minihagar resten av tiden.
Jag tror inte riktigt på det. Mina hästar med eller utan tidigare fång går alla i stora hagar. Fånghästen rider jag nästan varje dag. När hon vilar går jag med henne i stället.
När det gäller farliga temperaturer så hittar jag inte det nu. jag har läst lite olika åtta grader, fem grader och noll grader. Det är antagligen olika för olika gräs. Men när temperaturen börjar närma sig fem grader så drar jag in på betet. När det är under noll är det betesförbud om det finns grönt gräs i hagen. Men det är så jag gör med min fånghäst. Det betyder inte att det är det enda rätta.
Ja jag är ju en sdn där"expert" med mkt åsikter o många inlägg
o ska antagligen hålla klaffen. Svarar ofta för att jag tycker att andra är ännu mer ute med cykeln än jag
buke kan bli en sån är frågespalt istället- med riktiga experter.
Jag anser att det är än viktigare för en fånghäst att röra sig mkt- sen den är frisk- för att hålla sig slank o vid allmän god vigör.
Det som är skitviktigt- för mig- är hovvården o hålla stenkoll på magen o numera vara skitförsiktig vid foderbyte, hagbyte o ev. ofrivillig vila.
måste få be att tillägga att jag uppskattar dina inlägg- allihop
(kl) Törs man ge en fångis soja som proteintillskott? Vet att lusern är det bästa, men det funkar dåligt i foderstaten (för mycket energi).