B
Bodil
Sv: Fång tråd
Hur har det gått för din häst på röntgen i dag?
Hur har det gått för din häst på röntgen i dag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, vad bliderna ser hemska ut..
Lägg undan bilderna så att du slipper se dem. Det hjälper nog inte din häst att du tittar på dem, pyssla lite med hästen istället.
Jag har inte tillräcklig erfarenhet för att kunna uttala mig om hur pass många som blir bra igen. Men vad jag har förstått så är det ändå en hel del som blir det. Men att mycket hänger på hästägaren, hur mkt tid, pengar och arbete man vill/orkar lägga ner på hästen. Det är nog inte helt fel att försöka lära sig så mkt som möjligt om det heller.
Trots att det var 1år sedan?
// Linda
Går efter mina erfarenheter som säger mig att en gödslad åkermark tenderar att få en bördig jord som i sin tur gör att gräset växer mycket. Som sagt är det inget jag läst på eller leta fakta efter. Bara mina egna spekulationer som jag är nöjd över eftersom ingen av mina hästar drabbats av fång igen.
jag har förstått det som att det inte är farligt med gräs som växer mkt dvs det innehåller inte extra mkt farliga kolhydrater utan snarare tvärtom som Centaur skriver.
Jag har också min på naturbete ändå annars får hon i sig för mkt gräs vilket inte heller är bra.
Det är naturligtvis bra att du tycker att du har hittat ett sätt att hålla dina hästar så de inte får fång igen. Men jag undrar hur pass säkra slutsatser man kan dra av egna erfarenheter. De är ju ändå ganska begränsade om man jämför med att läsa om den forskning som pågår. Jag föredrar nog det senare men alla är vi olika.