J

jooosan

jag och min pappa var hos veterinären innan idag, för vår hund hade börjat tappa så mkt vikt, trodde ju inte att de skulle vara så alvarligt som de veterinären sa,,,att de inte fanns ngt att göra...han hade ett stort problem med njurarna..HAN skulle avlivas...jag har aldrig gråtit så mkt i hela mitt liv...han e ju ba fem år,,snart sex..en parson jack russel är,, världens snällaste, världens sötaste,,ja helt enkelt den bästa hunden som har levt på denna jord ( enligt mig)
uch vad hemskt...de kommer att bli så tomt utan foxie.. :cry:

Sv: fan..

Usch vad hemskt! Lider med dej!

Samma sak hände min katt. En kväll var han helt konstig och sedan morgonen där efter frånvarande. Vi trodde inte det var -- allvarligt men det var det :'(. Han fick stanna på djursjukhuset och på kvällen fick han en hjärnblödning så vi valde att avliva... han fick dödskramper efter sprutan, jag svimmade :'(. Och grät! Har aldrig gråtit så mycket :'(. Detta var i somras och jag kan fortfarande knappt se bilder på honom utan att gråta...

Vi hade honom i 9 år och det var hela min grundskoleperiod. Han fanns alltid där. Djur betyder så mycket mer än vad folk tror.

Tänk på allt underbart ni hade tillsammans... Glöm aldrig det...

Senast ändrad av en moderator:

usch, vad hemskt! Vill inte vara okänslig eller så, men ligger inte din tråd på fel forum? Borde den inte ligga på hund?

Usch, va hemskt... har själv två Parsons, vågar inte ens tänka på hur det skulle kännas om något hände dom...
Min kompis granne fick ta bort sin 1 åriga tax för bara några veckor sedan pga att njurarna slutade att fungera.. Verkat som om det är nått som kan dyka upp i alla åldrar....

usch. stackars dig *kramar* var med om något liknande i april när jag åkte in på hältutredning. Trodde jag skulle få medicin (att hon hade någon inflammation el så) och sen skulle det vara bra. Hon avlivades på plats. det var cancer som satt så tokigt till att det inte gick att göra något åt. Jag blev väldigt chockad. Sen bara grät och grät jag...Hela tiden... :cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 504
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 599
Senast: Dopy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 336
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist