Familjerätten..?

Linduzz

Trådstartare
(Drar detta väldigt kort..)

Har lite problem med mitt ex, dotterns pappa.
Dottern bor hos honom, jag har henne varannan helg. Jag skulle ha jul, och han nyår. han fick för sig att jag skulle ha henne på nyår dvs tors-lör det gick jag inte med på för att han ändrar och bestämmer allting alltid utan att ens fråga mig om det är OK.

Han påstår att han idag (och under en tid) varit hos familjerätten, de hade tydligen sagt idag att jag inte fick ha min dotter över helgen (jag har henne varannan helg) utan förren tidigast på torsdag..?

Får de verkligen besluta något sådant utan att ens övht ha pratat med mig?

Sv: Familjerätten..?

läste igen men nu fattar jag inte... du hade henne på jul, han ska ha henne detta nyåret? (som infaller imorgon torsdag) förstår inte problemet.. helgen börjar väl inte förän på fredag.. alltså efter nyår.. ska du inte få henne förän nästa vecka då på torsdagen?

Bara några frågor från en som inte förstår. Kan du inte ha ditt barn pga att du jobbar eller var det pga att han bestämde som du inte vill ha barnet hos dig?

Vill man inte ha sitt barn så mycket det bara går om man bara har barnet varannan helg? oavsett om pappan försöker bestämma? låt han tro att han bestämmer då för det är ju hans förlust om du får ha barnet mer än vad som var bestämt...

lillsmurfagirl - alltså, bara för att jag inte gick med på att han bestämde att jag skulle ha henne idag till söndag. (vi hade bestämt sedan innan att han skulle ha nyår) för att han inte fick igenom det så försöker han hota mig till det (senare försökte han även muta mig med pengar...) Precis, bara för att jag inte gick med på det så påstår han hatt familjerätten beslutat att jag inte får se henne förren nästa tordsag då han tydligen har tid där och jag ska med. men dom har inte ens ringt mig som sagt, och hon var på tjänstärende när jag ringde igår..

Scilla - För att han bestämde, för att han tror att han kan bestämma hursom, det hade varit en annan sak om han frågade mig snällt och vänligt istället för "du SKA ha henne DÅ". Hon bor hos honom, 500m ifrån mig. får träffa henne precis när jag cill och hur mycket som helst. Hon bor där enbart för att han vill ha henne på dagis 1,5 mil enkel väg ifrån oss och jag har varken råd eller tid att köra dom 3 milen som blir varje dag.)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 377
Senast: MML
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 578
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar