fälttävlanssadel

Sv: fälttävlanssadel

Hehe jo iofs, men tänkte om det fanns något som kunde räknas som fusk eftersom man har klossar som "håller" kvar ryttaren i sadeln om jag fattat rätt?

En kompis till mig sa när vi var yngre att det var fusk att ha klossar på vulstren eftersom man lättare håller sig kvar = fusk. Kanske var det av avundsjuka hon sa så? :angel:

Den sadlen jag vill ha är av märket albion. Tittade på den när jag skulle ha en ny hoppsadel, men hoppsadeln (K2) kostade 16 000 kr medan fälttävlanssadeln (ultima kontact) kostade 24 -26 000 kr :crazy: Behöver jag säga att det blev hoppsadlen.....

Finns ju hoppsadlar som är utformade på typ samma vis, så det gör ju ingen skillnad. Så angående greppläder och klossar så är det inte att fuska enligt något reglemente. Hon menade säkert att hon ansåg att det kanske inte krävs lika mkt av ryttaren som när man rider i en flat, glatt sadel. Och det är ju iofs sant, men att kalla det fusk... Jaja :p

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 235
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 871
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?