Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var på hoppträning i går och på framridningen fanns det några terränghinder Kunde inte låta bli utan skuttade över en stock och ett upphopp. Tjoho sa hästen!
Nu har jag lämnat min hoppsadel på omstoppning (får hämta den imorgon) så jag kommer kunna vara med på Salty cup. Kände mig så deppig över att jag skulle missa det pga ingen hoppsadel.
Vi har hopptränat tre gånger på 1 ½ vecka, med en till hoppträning imorgon, så jag börjar känna mig lite mindre ringrostig. Ska bli så sjukt roligt att få hoppa lite terräng igen.
Jag är på intet vis någon expert (mer än att jag är ständig nybörjare), men tänker ändå att det väl inte finns någon anledning att ta ft-kortet innan man är redo att tävla. Låna en rutinerad häst att träna med är knappast fel, men FT-kortet är ju numera bara en underskrift av tränare att man är redo att ge sig ut och tävla, och kan du inte få det när du ska tävla unghästen så småningom så kanske det inte är aktuellt att ge sig ut i alla fall?fälttävlanskort...
Är det vettigt att ta det med unghästen (alltså träna oss båda samtidigt tills vi är redo), eller är det bättre att se om jag kan låna en mer rutinerad häst för det?
@CaisaLundblad Börja med att träna så får du se vad det leder till. Det är ju kul!
Hoppas jag kan flexa lite från jobbet för att hinna med nästa träningstillfälle