Fälttävlansinventering, någon som varit på det?

"frukstrerad".
du förstår ju verkligen inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Från inventeringarna här ska dom ta ut en eller två ryttare till en regional träning.
Då är det itne för landslagsryttare, utan fr sånna som har talang.
Alltså, dom som ÄR MED på inventeringen får en bedömning, som skickas in nånstans, och där tar dom ut ekipage som får åka på den där andra saken.
MEn om man INTE är med kan man ju knappast få den bedömning, som man ska få när man är MED...

Jo ja fattar mycket väl hur dom har gjort, men det är ju fel eftersom amn knappast kan få en bedömning från en sak utan att vara med på den.
Det skulle va precis samma sak som att du fått MVG på ett prov som du inte gjort, bara för att du kanske är duktig i det ämnet i skolan.

Förbundskaptenen i fälttävlan för häst brukar oxå göra en inventering av seniorekipagen emellanåt, men om Linda Algotsson inte vill vara med i det skall hon bli utkickad ur landslaget för att hon inte gick igenom just DEN inventeringen just DET året.

Jamen det är väl knappast samma sorts inventering, eftersom det är för ryttare på hög nivå, medan dn lokala inventeringen är för ryttare som kanske inte tävlat så mycket fälttävlan, men som har talang att komma ut och göra det.

Så , du ser, det är du som inte förstår, för du tänker bara på dom stroa inventeringarna, och inte dom lokala inventeringarna för ekipage som inte är med i landslaget.

Däremot har ja inte sagt att dom gjorde fel för att dom valde ut ett ekipage som gått Msv, hon är säkert mycket väl förstjänst av detta, men det är ju fortfarande så att man ska va me p åen sak för att kunna bli uttagen från en sak...

istället för er
Vem har sagt att det är just vi som skulle kommit med?? Ja va inte ens med på den, men man kan ju se på dom andra som rider med att dom skulel va väl förtjänsta av den platsen, även om nu den personen kanske inte har haft chans att tävla lika länge

om man var med förra året kan man försöka komma med igen då? är det någon som vet...eller är det bara till för "nya" ekipage?

Man får vara med igen, här iaf :)
JAg har frågat om det, så ja ska åka (fast med en annan häst) å så ska min kompis åka som var där förra året.
Så det är bara att vara med, man får ju dessuto men ny chans då :)

Men om det är jag som inte förstår varför kom denna människan med som redan rider Msv A??
Jo för att dom hoppas kanske på att hon kommer bli landslagsryttare på ponny eller som junior i framtiden.

Alla inventeringar förbundet gör , gör dom för att skapa en återväxt som så småningom förhoppningsvis skall sträcka sig till att det kommer fram ekipage till Landslagen i ponny,junior,YR och seniorer.

Det är vad inventeringar går ut på.
Alla börjar inte rida i svår klass utan därför har dom inventeringar för alla ekipage så att dom kan plocka ut dom som är talangfulla och lovande och se till att dom får den träning dom behöver för att komma framåt.

Vill du inte förstå det är det upp till dig, men tro inte att förbundet gör något som dom inte kommer att ha nytta av i framtiden för då är du bra naiv.

Tack :bow: Ibland känns det som att dunka huvudet blodig i en vägg.

Hmm Snuffsan har en ikon för det, undrar vad hon har fått den ifrån.

banghead.gif

Varsågod :D

allvarligt talat...Skärp er för fan..Inventeringarna går till så som fio sagt å det e fakta! det e la för fasen sjävklart att nån som ridit msv a kommer med före nån som bara ridit debutant..de fattar väl vem som helst!!
Åh..ja blir irriterad :mad:

men snälla nån är du fem år gammal???
Du verkar inte ens läsa vad ja skriver... ?? :confused:

Ja skriver itne att dom gjort fel
men om du skulle läsa förklaringarna till mitt argument och åtminstonde försöka förstå, så borde du faktiskt förstå vad det är jag menar :smirk:

Och tack igen för att någon iallafall vill förstå hur det går till :D

Svensk fälttävlans breddutveckling 2004
För att nå våra duktiga ungdomar och uppmana dem att satsa på fälttävlan, ordnar vi även i år en breddinventering.
Med dessa träningar hoppas vi att flera ungdomar och hästar kommer att utvecklas på ett positivt sätt och få en bra start på sin fälttävlanssatsning. Dessutom kommer en bredare bredd på sikt att bredda eliten.

Detta har jag tagit från Ridsportförbundets sida så nu hoppas jag att det blir ett slut på denna diskussionen
så om du fortarande inte förstår att inventeringen går ut på att få fram ryttare till eliten/ förhoppningsvis de olika landslagen finns det nog inget mer någon kan säga.

Ja visst det kan hända att du anser att jag itne förstår, men det är ju enbart för att du inte lyssnar på vad jag har att säga.
För du säger hela tiden att det är jag som har fel, att det är jag som inte läser vad du skrivit, att det är ja som anser att det är fel osv osv.

Men du vet, att ja har bara skrivit vad som är RÄTT.
Då menar jag fortfarande itne att Ridsportsförbundet eller vilka det är har gjort fel, utan att om man skulle utgå för vad som står på inbjudningarna, så är det fel.

om du nu förstår vad jag har skrivit i det här inlägget så är det inget att va så fruktansvärt upprörd och so mvanligt nedvärderande om.

Sv: Fälttävlansinventering, någon som varit på det?

den invetering jag känner till häromkring var att vi tidigt på våren fick fylla i ett formulär utav våran tränare o så skulle man rapportera in sina resultat o ngr tränare skulle hålla oss "under uppsikt". senare på sommaren kunde man komma till en träning där de tog ut de bästa som sedan fick en gratis träningsvecka för ngr landslagstränare, som kunde hjälpa dem förnya landslaget till nästa år. talanginventering i falkenberg, YR för Lasse christensen o Bosse österlund för junior/ponny. gunilla fredriksson höll i själva inventeringen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
102
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
59
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka