Fälttävlansinventering, någon som varit på det?

Jo men är inte en ryttare som rider Msv A en lovande ryttare då??
Nej jag vet att man inte behöver vara expert för att vara med men det är ju inte bara till för dom som rider lätt klass utan för alla lovande ryttare som inte redan rider i landslaget och har man då resultat i Msv A så måste man ju antas vara ganska lovande eller hur :)

Det finns ett liknande system i dressyren där alla får visa upp sina hästar i en inventering för att få fram ryttare och hästar men har du resultat och har ridit på 70% i St George behöver du bara visa upp det så är du med i en sk spetsgrupp som får vara med på speciella distriktsträningar för Eric Lette och för att sedan kunna matchas till landslagsträningar och förhoppningsvis senare till utmanartruppen/landslaget.
Något liknande kommer ju att ske i fälttävlan för ponny och juniorryttare det är ju det inventeringarna är till för.

Nej det gör jag inte. MEn det kan ju finnas lovande ryttare som kan bli bättre än vissa som redan rider msva..eller???!!!? jag tyckte bara att det var dåligt att de som kom med inte behövde vara med på inventeringen... ska dom bara gå på resultat kan dom ju lika gärna låta alla skicka in sina resultat och sen ta ut på det.. men då får ju inte de som kanske inte har ridit fälttävlan så länge eller har unghäst någon chans!..och då får man iaf. säkert inte med dom mest lovande...

Jag tycker att det låter ganska förnuftigt att de som redan har ridit Msv A kom med istället för lätt klass ryttare. Som Fio sa så är det ju en inventering för att ledningen ska se vad det finns för underlag ute i klubbarna. Plus att det är en extra uppmuntran till de som kanske inte rider i landslaget än.

Suck... , Visst finns det lovande ekipage i lägre klasser oxå men dom får ju visa framfötterna först innan dom kommer med, man kan ju liksom inte ha med 200 ryttare som rider lätt klass i inventeringen.

Sedan antar jag att det är samma för ponny som för häst att man kan aldrig veta hur bra eller modig hästen är förrän dom kommer till Msv A när hindren blir riktigt stora och gravarna blir djupa och breda och nerhoppen i vattnet blir rejält svåra , först då börjar man få en aning om hur modig ens häst är så jag tycker inte alls det är konstigt att dom ryttare som redan rider Msv A kommer med.

jag skiter i vilken klass den som kom med redan rider.. men det jag tyckte var dåligt var att de som kom med INTe var med på inventeringen...då behöver man ju inte rida på inventeringen utan det räcker med att skicka in resultat...eller??
Sen har jag en fråga till nån som vet: har man inte inventeringen för att man ska ta ut LOVANDE ekipage?? :confused: är dte inte därför man gör de där dressyr/hoppassen där man blir bedömd av en instruktör?? eller har jag missupfattat hela grejen,

Men hallå!!!!!
Anser inte du att om man rider MSV A så är man LOVANDE :confused:

Är man mer lovande om man rider lätt klass?

Men det är på resultaten man kommer med i landslaget och inte på om man är lovande så det är väl inte så konstigt att det även gäller inventeringen.
Det är ju ändå därifrån dom blivande landslagsryttarna skall matchas fram.

Dom har ju inte en inventering för att det är "en kul grej" utan för att få fram ryttare och skapa en bredd som kan bli en elit.

Det var ju tråkigt att du inte kom med denna gång men det går ju fler tåg och jag är helt säker på att när du tävlar i medelsvår A kommer du inte alls bli förvånad när du blir uttagen på dina resultat utan att behöva visa upp dig ;)

jag tror du har missupfattat mej... vad jag har menat är att jag tycker det är dåligt att den som komm med inte var med på själva inventeringen..det kostade ändå 500kr(ev. mer)..då kan dom ju göra såhär istället att har man inte ridit msva så ska man inte vara med på inventeringen..förstår du vad det är jag tyckte var dåligt?

Jo jag förstår vad du menar :) MEN som sa ja likt dressyren och dom som ridit St George på 70% behöver inte vara med på inventeringen, alla dom andra får betala 300kr.

Inventeringen är ju till för att se ALLA ekipagen oavsett nivå och försöka hjälpa dom framåt, få rätt träning/tränare osv, sedan finns det ju av ekonomiska skäl inte plats för alla på specialträningen utan det blir ju dom som är mest lovande och dom som kan inom en snar framtid ta steget upp till elitnivå.

joo, självklart :p
Men skane va ju den att personen ifråga INTE var med på inventeringen, och man ska ju inte utse en som inte varit med på den eller hur..?
Det blir ju inte rättvist, efterso minventeringen är vitsen med det hela...
För man ska ju vara med på inventeringen för att komma med på regionaluttagningen, annars är det ju som nån sa, bara att skicka in resultat...

"""Två ekipage från distriktet kommer att tas ut till en central utvecklingsträning"""

Ja dom som har resultat att skicka in i Msv A behöver ju bara göra det, dom som inte har det måste visa upp sig. Hur enkelt som helst att förstå.

så här är det i allafall i Örebro distriktet där poplisa rider

(hämtat från distriktet.nu)
"Fälttävlans Inventering
För att flera skall kunna pröva på inbjuder nu Örebro Läns Ridsportförbund i samarbete med Östergötlands Ridsportförbund till en talangutveckling för unga ryttare i distriktet.
Vi vänder oss till dem som startat lite fälttävlan eller som vill komma ut på tävlingsbanorna. Vi välkomnar både Ponny och Häst."

Startat lite fälttävlan tolkar jag inte som Msv A :confused:

En talangutveckling och en inventering är inte samma sak.

En inventering är när man samlar in alla ryttare för att få ett hum om hur många det finns och vilka klasser dom rider för att få fram fler ryttare som till sist kommer att bli nästa landslag.

En talangutveckling är en helt annan sak.

jo men det står ju som överskrift "fälttävlans inventering" det tolkar jag som invetering..men det är tydligen inte det.

Nej, det är ju du som tydligen inte förstår innebörden med inventering.
För att kunna bli uttagen från en sak måste man ju vara med på den!!
ska det vara iaf, sen hur dom gör är väl en annan sak.
MEn då ska det lixom itne stå att man från inventeringen tar ut ca två ekipage...

Men snälla, Människan blev ju uttagen på sina meriter UTAN att ha deltagit i inventeringen , då är det väl knappast JAG som inte förstått innebörden utan mer NI som inte fattar hur det har gått till.

Men hela fälttävlanskommiten har väl fel då och ni har rätt...

Hur skall ni ha det nu är den en talangutveckling för nya ryttare eller är det en ren inventering av ALLA ekipage i sverige?

Förbundskaptenen i fälttävlan för häst brukar oxå göra en inventering av seniorekipagen emellanåt, men om Linda Algotsson inte vill vara med i det skall hon bli utkickad ur landslaget för att hon inte gick igenom just DEN inventeringen just DET året.

Det är självklart dom BÄSTA som blir uttagna och inte dom sämsta. DET måste väl ni fatta iallafall.

Men ni får väl maila till förbundet då och påpeka att dom har gjort helt FEL när dom tagit ut ett ekipage som gått Msv A istället för er.

men..... det är ju inte ens till landslaget dom ska ta ut när dom tar ut från inventeringen!!!!!!!Är man sämst bara för att man inte rider msva eller??????????????????????????????

Suck......

MENINGEN med en inventering är att UR inventeringen skall det så småningom tas fram ekipage till landslaget.

Varför tror du annars dom har en inventering?? för att det är en kul grej?

Sämre än hon som red Msv A då uppenbarligen eftersom hon kom med. :mad:

Men för fan ta upp det med förbundet då om du är så jävla missnöjd, det är väl inte jag som har bestämt hur upplägget skall se ut utan förbundet.

Alla Inventeringar går ut på att få fram ekipage så dom blir bättre och få dom bästa till landslaget.

ååååååååååååååååååååå....jag skrev bara vad jag tyckte om inventeringen...att dte var dåligt att den som kom med inte var med på inventeringen...dessutom så formulerar dom det som att ta ut lovande rytare...så dt känns lite missvisande, tycker jag iaf!!

Vad är det som känns missvisande?? Att dom tog ut en ryttare som tävlar Msv A.
Hon var väl den som är mest lovande då (inte för att jag tycker det är så konstigt).

Hur vet du att inte hon har visat upp sig någonstans då?
Bosse kanske har haft ögonen öppna på någon tävling och vill ha med denna ryttare på specialträning.
Hon kanske tillockmed har betalat dom där pengarna som du retar dig på att hon inte betalt, det vet du ju inte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
102
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
59
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka