Fälttävlans ston!

B

Binsan

tänkte starta en tråd med betydelsefulla ston i fälttävlanssverige.. :)

sitter ni där hemma med något sto som producerar fram nya stjärnor eller?? ;)

vad hände med de framgångsrika stona?? Avel? :confused:

Sv: Fälttävlans ston!

Ja Tosca är väl ett väldigt framgångsrikt sto i aveln.

jag har satt mitt ponnysto i avel.
hon gick MSVA fälttävlan o SM 2001.
Har en avkomma som är född 2004 o så är de en ny på väg i maj...
hoppas att de ska bli fina hopp o fälttävlans ponnies.

wert skrev:
Touch Wood och Thelma

Och Theodor är en annan av Bertilssons uppfödningar, men Tosca är inte mamma till honom.Förövrigt min systerson som döpt honom för han föddes hemma hos min syster.:)

FT_ryttare skrev:
jag har satt mitt ponnysto i avel.
hon gick MSVA fälttävlan o SM 2001.
Har en avkomma som är född 2004 o så är de en ny på väg i maj...
hoppas att de ska bli fina hopp o fälttävlans ponnies.

Kul att någon tänker på ponnyavel också, tycker själv att det är viktigt.Gjorde embryotransfer på vårt fälttävlanssto och med Power Boy.Avkomman blir 4 år, men hon är såld.Har ett connemara sto som blir 2 år som vi själv fött upp, efter Uranus.:bump:

fälttävlansmamma skrev:
Och Theodor är en annan av Bertilssons uppfödningar, men Tosca är inte mamma till honom.Förövrigt min systerson som döpt honom för han föddes hemma hos min syster.:)

Tosca är mormor till honom

O jag såg till att han hamnade hos Sara............då var han bara en liten bitsk hingst som hoppade bra!!

Är inte Hilly Trip mamma till Trip Up? Har hon fått några fler avkommor än henne?

Sen får vi ju inte glömma Algotssons sto, Princess Fair. Som har fått Stand by me, My Fair Lady och Robin de Bois! :)

åhh uranus!! vi ville betäcka vårt sto med honom men han gick inte på semin.. o bodde alldeles för långt bort.
dessutom hade han haft dålig dräktighet på semin så dom ville bara ha naturligt.
Mitt sto är e. Finney Master-Kilgreaney Lad.
Hon är Helsyster med Gräns Robin (hopp ponny) och Gräns Ruben godkänd hingst, nu död. osv.
vi har använt Grange Flynn Sparrow på henne som tävlar fälttävlan. har dock bara gått debutant än så länge men ska väl uppi lätt 2006.

några fler med ponnyavel?

Nyrelski skrev:
Är inte Hilly Trip mamma till Trip Up? Har hon fått några fler avkommor än henne?

Sen får vi ju inte glömma Algotssons sto, Princess Fair. Som har fått Stand by me, My Fair Lady och Robin de Bois! :)

Nej nej Hilly fick inga avkommer vad jag vet. Däremot är Trip Up syster med Hilly, de har samma mor.

ah, då förstår jag! Har aldrig fått ihop det där riktigt ;)

Om jag inte minns helt fel så skickades Hilly Trip till Frankrike för betäckning, men var tvungen att avlivas där. Tror det var p g a tarmvred, men är lite osäker på det. Synd var det i a f för det hade verkligen varit ett värdefullt sto för fälttävlansaveln.

Nyrelski skrev:

Princess Fair´s yngre avkommor har ju oxå presterat bra för deras ålder än så länge...;)

Strega som vann Breeders som 6- åring har oxå lämnat fina avkommor:

Amaretto - OS i Sydney
Benedictine - hoppdiplom, sparsamt tävlad pga av skada
Cassis - Plac 4-års champ. i dressyr -04
Douglas Green - tre i 4-års champ. i fälttävlan -05

undra vad det kan bli av dessa avkommor när de blivit "stora"..

Benedictine & Cassis är dessutom helsyskon e. oldtimer xx, Douglas Grenn är efter Comefast xx:)

Maria luzia har ju lämnat ett antal stjärnor både inom galopp o sedan fälttävlan, fast det hänger nog mkt på deras utbildning oxå.. den är ju inte precis den sämsta man kan få tag i..:)

Ja.....jag tror han var tre då!! Strömsholm, Jens Fredricson, var ute efter honom och skulle komma och titta nästa dag, men då hade Sara redan köpt honom över telefon!!! Han var så liten och späd, högg min pappa i ryggen då han skulle kika på hans fötter!! Hoppade ljuvligt men rörde sig inte så himla kul då, jag tyckte traven var lite "pinnig", som tur är kan man ju utveckla detta i viss mån! Kul sätt att köpa häst på. Hade hon inte köpt honom så hade vi nog gjort det!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 311
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 100
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 051
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka