fälttävlan räknas!

Sv: fälttävlan räknas!

Tack :bow:

jo det gick jättebra ända till sista rundan, då slutade jag rida med skänkeln och sprången blev därefter :angel:
men en hel del språng även då blev jättebra, så jag är väl hyfsat nöjd ändå, ska bara skärpa till mig ännu lite mer så :D

jodå, det har gått jättebra. började med KM hemma, som jag vann på 69,77% :D (LA:2) var väldigt jämnt även om det inte var helt perfekt (insåg bla att det går bättre om man andas i travprogrammet :angel: )
sen i LA:4an gick hästen ännu bättre, fick honom verkligen lätt fram och väldigt loss i gången (utom skritt som vanligt haha) och nosen framme - vilket domaren tyckte var helt fel, hon ville se hästar bakom lod och hand och med bakbenen hemma i stallet :smirk: så det blev 61% och ingen placering :mad: men å andra sidan kunde man ju åka hem direkt.

Knapplånar

Jag var på Farsta igår och startade LA:1. Jag var nöjd, hästen gick faktiskt fram bättre än vad han brukar göra. Vi lyckades bäst med våra "svårigheter", tyvärr blev det jättemissar i galopprogrammet som var mitt fel. Jag tyckte dock inte riktigt att domarens bedömning stämde överens med vad jag upplevde, fick riktigt dåliga poäng så det känns trist. Fick dock en 7:a på vår avsaktning från trav till skritt, det brukar vara en av våra absoluta svårigheter. Fick dessutom 7:a på gång och det brukar han inte få.

Jag väljer att se det som en ganska lyckad dag, att jag schabblade bort galoppen och inte hjälpte honom är inte hans fel.

+ PF: Kul att ni båda är nöjda! Det är ju det viktigaste! Lycka till nästa helg PF!

Tack, insåg nu att jag hade svarat i fel tråd i all hast... Måste ha vart för tidigt för kolan innanför pannbenet...

Grattis Grattis! :D

Vad härligt med lite extra klirr i kassan!

*KL* Ja, jättestort GRATTIS till dig PrinceFair!! :bump: :D

alla: tack tack :bow:

Murray: Ja det var det :) Gick jättebra, och det var verkligen roligt att rida :D Fick ihop 59%, men tyckte att jag hyfsat bra betalt, men lite snålt på skrittpiruetterna :mad: för de var riktigt bra. Har skrivit mer utförligt i "Ni som är ute och tävlar...."-tråden på Dressyr :)

Men roligt var det som sagt och nu är jag jättesugen på att rida fler msv :d

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 262
Senast: Badger
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 038
Senast: Raderad medlem 149639
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 808
Senast: MiniLi
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 767
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2