Fälttävlan med Fd Travis!

verrdogan

Trådstartare
Skulle vilja pröva på denna sport med min travis. Han älskar att hoppa å är vääldigt framåt på hinder å så ute i skogen.
Vart ska ja börja? Behöver ja va med i nån förening för att få börja?

Vill ha massa bra tips och råd!! =):bump:

Sv: Fälttävlan med Fd Travis!

Hmm.. Först och främst måste du vara medlem i en klubb :) detta kostar inte så mycket, men sen måste du även lösa en licens för dig! (om du bara ska tävla bedutant så räcker det med en lokallicens, tror den kostar 150:-/år eller nått).

För att få starta en fälttävling måste du också ha något som heter "fälttävlanskort" (antingen för ponny/storhäst), detta är ett slags prov där man svarar på frågor ang. fälttävlan/terräng samt rider för en tränare som bedömer om du och hästen klarar av de hinder som finns med i debutant/lätt klass. :)

Efter att man har fixar allting med licenser, medlemskap, papper, mm så är det bara att träna på - för det är jätteviktigt att du och din häst vet vad ni gör! BRA kondition för er båda är ett MÅSTE, och så är det bra om ni tränar flera gånger för tränare i terrängen :) (och i en fälttävling är det ju dressyr och hoppning också, så det är ju bra att slipa lite på de grejerna, med!) hoppas du fick svar på några funderingar :) /Emma

Sv: Fälttävlan med Fd Travis!

Var med på en fälttävlanskurs så kan du passa på att ta fälttävlansmärket samtidigt. Då får ni en bra grund och får prova på alla momenten, terräng, hoppning och dressyr. :smirk:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 474
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2