Fälttävlan i norrland?!

Sv: Fälttävlan i norrland?!

Vi ska nog se till att få ut henne på nån bana här framöver :D

Skylla på några ponnyungar - vad är det för trams?! Alla vi andra inser ju att hon egentligen vill hoppa terräng själv!!

Nu har jag hört ett rykte om att Nordvik ska ha nån form av terrängbana! Är det någon här som kan bekräfta eller dementera?! :bump:

Ett rättuppstående med två olika höjder byggdes med anridning från någon väg som jag tror går rätt genom Kullaområdet (inte sandväg alltså, mer grus eller var det en smal asfaltväg), sedan ska det finnas en svinrygg lite längte fram fast på en "parallell" stig. Hinderområdet är som en triangel med högsta hörnet där vattenhindret är, sedan går man av den vägen in på en stig till vänster och sedan fram till nästa hörn där det finns ett hinder av solfjäderkaraktär eller liknande, därefter ett hinder med dike och sedan är man tillbaka vid det rättuppstående. Minns inte hur många det var, eller exakt bansträckning.

Var faktiskt med och byggde banan, tänkt att jag skulle rida men jag fick en ögonskada veckan före och ridförbud av doktorn. Vi var ner jag och sambon i höstas och försökte hitta igen banan men lyckades inte så bra. Vet att polisanmälan gjordes om sabotage på hindren dagen före tävlingen, så risken är att de förstördes redan innan hippologum byggdes. Gitte Stafström som tävlat internationell ft på ponny var då grenledare i ft i distriktet och det var hon som höll i det, efter att hon flyttat tillbaka till Skåne blev det liksom inget mer av det hela.

Stina som finns på körforumet ibland hade bästa resultatet (eller var det snabbaste tiden? hmm, nu blev jag osäker...) i terrängen med sin vbltravare (samma som hon tävlat körning med, det var f. ö. han som drog fram stockarna till hindren), hoppas hon inte misstycker att jag nämner det här. Vann gjorde Åsa Bolinder med travarkorsningen Gollum.

Rykten säger att det är på G fälttävlansbana i Vindeln...

*lånar knapp och sparkar liv i tråden igen*

Banan i Hammarstrand (RK Östjämten) kommer tydligen ha öppet tisdagkvällar v. 26-33 för prova-på-träning. Finns ett 20-tal hinder mellan 60-90 cm, även vattenhinder.

Man får hoppa själv, det är ingen organiserad träning med instruktör. Eventuellt skulle de ta dit någon tränare framöver och ordna möjlighet till att ta FT-kort, om det finns intresse.

:bump:

Jag har skickat PM med kontaktperson! Jag har själv aldrig varit där, men såg reklam och tänker nog åka dit snart :)

Är det banorna i Smitingen och i Lockeby ni tänker på? Det vore jättekul om de går att använda! Brukar det hållas träningar där? Vilka tränare finns det här i trakterna? Vem ska jag prata med? Jag hjälper gärna till att rusta upp banor :)

Om jag inte har helt fel så ska du nog prata med Claus Schultz (stavning?) som har ett kollektivstall där, finns ju något annat kollektivstall men vet inte riktigt vilken av dem som har hand om banan. Jag tror inte det brukar hållas träningar där.

Hör nu gott folk! Vi har i helgen haft med oss gamla ägaren till vår häst på JSM i Åkerbo. Denne är instruktör på hippologum i Umeå och den berättade att några terränghinder har dom byggt. Jag tror att vi har väckt ett intresse att bygga fler så ni som bor i korkarna och är intresserade hjälp till så kanske ni kan få en bana där uppe i norr, för jag vet att mark finns. Kommer själv från stada närmast norr om Umeå (bor inte där nu) men skulle tycka det var kul om ni också kom igång med denna roliga och publikvänliga sport.:bump::bump::bump:

Nämen är det du som äger Quite Crazy???
Min hjärna la ihop 1+1 då jag hörde från C att hon varit nere på JSM med sin förra häst.... *fniss*

Jag får väl tala om för henne att intresse finns! :P

Nämen är det du som äger Quite Crazy???
Min hjärna la ihop 1+1 då jag hörde från C att hon varit nere på JSM med sin förra häst.... *fniss*

Jag får väl tala om för henne att intresse finns! :P

Jodå, eller snarare dottern. C hade iaf velat prova några av hinderna. Så kom igen det skulle vara kul om ni kunde komma igång.:rofl:

Åh, det låter ju toppen om det kan bli en bana i Umeå också! Bor i korken gör jag inte riktigt, men kan kanske bidra med bygghjälp ändå framöver.

Nu har jag anmält mig till TERRÄNGTRÄNING för Uli Wieser fredag 20 juli i Hammarstrand :banana:

:bump: Det ska bli så ROLIGT!! Det var nästan 2 år sen vi tränade sist. Är det några andra här som ska dit? Jag har ev. plats i lastbilen från Ö-vik om nån vill samåka :idea:

Var ligger Hammarstrand? Utanför Östersund va?
Det är så låååångt bara :cry:

*kl*

21-22 är det ft kurs i björsbyn! för en b- tränare. Gissa vem som annmältsig ? :banana:ska bli så sjukt spännandee!!!

Aha, är det en bana där uppe också! Lite väl långt ifrån mig, men det verkar ju finnas banor lite här och var här i norr trots allt :D

Åh, det låter ju toppen om det kan bli en bana i Umeå också! Bor i korken gör jag inte riktigt, men kan kanske bidra med bygghjälp ändå framöver.

Nu har jag anmält mig till TERRÄNGTRÄNING för Uli Wieser fredag 20 juli i Hammarstrand :banana:

:bump: Det ska bli så ROLIGT!! Det var nästan 2 år sen vi tränade sist. Är det några andra här som ska dit? Jag har ev. plats i lastbilen från Ö-vik om nån vill samåka :idea:

Uli är min vardagstränare och hon är jättebra. Jag arrangerar ett hopp och dressyrläger med en hel del FT-hinder den 31/7 och tre dagar framåt, synd att det är fullt men jag planerar redan för nästa år.

Senast ändrad:

haha, jag tro det är den enda godkända här uppe i norrbotten :mad:

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 261
A
Ridning Av&an, har jag funderat på att börja tävla, men jag förmår mig inte att tävla dressyr, hoppning är kul och min starka sida, men har även...
Svar
9
· Visningar
4 052
Senast: Pancakes
·
G
Dressyr Jag erkänner glatt att jag rider som en kratta! :crazy: Jag kan hänga med i rörelserna, ramlar ytterst sällan av, kan rida hur fort som...
2
Svar
33
· Visningar
3 867
Senast: Daylight
·
Fälttävlan Hejsan. Jag har jätte fin häst som är nätt i typen, 164 cm/mkh Hon är pigg och älskar att hoppa (både på bana o i terräng). Går bra i...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama