Fälttävlan i norrland?!

Sv: Fälttävlan i norrland?!

Ja det passar väl bra att lägga in sånt här. Jag blir bara "lite" avundsjuk på er, om ni har sådär många banor att välja på ;)

När jag red D-ponny hade vi ett lag från mittsvenska, Vi tränade på Frösö stallets bana, där finns hinder av olika typer, men man hoppar lite runt runt på anläggningen, men det funkar perfekt som träning.

Sen tror jag om jag inte missminner mig att vi hade Linda Algotsson som kom en gång och tränade oss där (jag tror det var hon :confused:

Terje tror jag är grenledare för mittsvenska när det gäller fälttävlan, men han bor i uppsala just nu, men om jag känner honom rätt skulle han bli jätte entusiastisk över att höra att det finns intresse för fälttävlan och träning.
Om det blir ett gäng kan ni säkrt gå ihop och fixa bra tränarledda träningar.

Jag tror sedan att jag var och tävlade i Härnösand på deras fälttävlansbana.

Sen finns ju självklart Åsarna och Uli som nämnts och hon är väll dom som tävlat mest häromkring vad jag vet, Eller så min gamla klubb kompis Cecilia som har en fälttävlans häst som hon tävlar och som red SM på gamla trotjänarn Silver, är det någon som vet vilka möjligheter det finns att träna och tävla fälttävlan här upp borde det nog vara hon. :bump:

Åh Silver, de va en trotjänare de, lever han fortfarande? Om ja inte minns fel tog väl lillesyster över och fortsatte tävla honom? eller är det cecilia som är lillesyster?:)
Förlåt för att ja avbryter eran tråd med annat:crazy:
Tycker absolut ni ska försöka få igång nått "däruppe" minns själv, va vi fick åka när syrran tävlade. Lycka till, till er!

Ja kanske lite fuskigt!
Men det skulle inte sitta fel med några banor som låg lite närmare än 20-30 mil. :D

Jag vet inte om han fortfarande lever, men han och Cecilia hade mycket roligt. Jag tror inte att hon är den lillasyster du pratar om, hon köpte honom. Sedan tror jag att hon ev. lånat ut honom under en period, men att hon aldrig sålt honom och sist jag hörde gick han som pensionär hemma hos Cecilia.

Du har helt rätt han verkade vara en underbar ponny och han och Cecilia hade nog mycket roligt tillsammans.
Han var ju även en duktig hopp ponny. :bow:

Jag håller med vad alla har skrivit om att det är synd att fälttävlan inte är större i Norrland. Själv bidrar jag med mitt strå till stacken genom att till sommaren för andra året i rad köra träningsläger med iriktning mot fälttävlan. Då håller jag till på den privata bana som finns i Hammarstrand som nämnts här flera gånger. En mycket fin bana. :) Finns även bana i Åsarna och Frösön som nämnts tidigare. Är det inte konstigt att Jämtland har tre banor, där det ändå är mer begränsat med hästar medans det inte finns någon i Sundsvall?

En "ponnymamma" som var på samma träningsläger som mig i somras hade stora planer på att, tillsammans med några andra kanske ev. en klubb, bygga bana i Sundsvallstrakten. Det skulle ingå vatten och allt möjligt så det var seriösa planer, dock vet jag inte om den skulle räcka till tävling, men gott och väl till bra träningar.

Här är några som ligger ca 20 mil från oss.(Bollnäs)

Örebrotraktens RF 3/6 26/8 7/10
Baståsen 1/7
Enköping 11-12/8
Stockholms FK 22-23/9
Botkyrka 25-26/8
Hofors 4-5/8
Bollnäs 26-27/5 28-29/7

Egentligen borde jag ha tagit detta via PM, men detta var ju en Norrlands tråd, så den gäller ju alla norrlandsekipage! :idea: :D

Jag har ett förslag till er alla Norrlänningar! Utnyttja era Bukevänner för att kunna komma neråt och tävla mer. Alla har väl skaffat sig "kompisar" mer eller mindre här på buke, var inte rädda för att fråga nån Sydlänning om ni kan få inkvartera er och hästen under några dagar för att komma åt en fälttävlan ni vill åka till. Visserligen kostar bensinen ner men kanske ni kan komma undan med billig eller gratis uppstallning och inkvartering istället? Jag ställer mig först i kön och inbjuder er till Skaraborg! Jag fixar både inkvartering och stallplats om det blir fullt i mitt lilla stall!

En för alla och alla för en i Fälttävlans livet, eller?:banana:

Jag vet inte om han fortfarande lever, men han och Cecilia hade mycket roligt. Jag tror inte att hon är den lillasyster du pratar om, hon köpte honom. Sedan tror jag att hon ev. lånat ut honom under en period, men att hon aldrig sålt honom och sist jag hörde gick han som pensionär hemma hos Cecilia.

Du har helt rätt han verkade vara en underbar ponny och han och Cecilia hade nog mycket roligt tillsammans.
Han var ju även en duktig hopp ponny. :bow:

Pratade lite me syrran om de där å de e som du säger, cecilia hade honom först å när vi trodde han skulle gå i pansion va han helt plötsligt me igen, fast de gick inte lika bra för den nya ryttaren. Han å cecilia va svårslagna=) Skulle vara kul å veta om han lever fortfarande. Tack iaf för upplysningen=)

Du e alltid välkommen vet du!:) Och varför i hela friden skulle man inte kunna hjälpas åt lite? Det är ju alltid kul att lära känna nya människor och vilka är inte trevligast om Fälttävlansfolket....! *skratt*

Vilken toppen ide! :idea:
Det hade jag faktiskt inte en tanke på.

Sydsverige here we come! :D

Ja, kör på bara! Jag är helt säker på att vi kan bygga ett fint litet nätverk om vi väl kollar runt. Tänk att kunna sitta hela kvällen innan tävlingen med likasinnade och analysera banan hejvilt! :love:

Vet om några ponnyryttare som tog FT kort i somras och de är jättesugna på att tävla, bara det fanns ngt inom rimligt avstånd.

Kanske jag ska ta på mig att börja slåss för ft bana i Västernorrland?

Slåss verkar väl dumt, men du får väldigt gärna ta tag i detta på något sätt! Jag kommer gärna och hjälper till att bygga :D

Ja, slåss är jättedumt.. men nog kan det behövas lite välriktade sparkar för att få fart i folk ;)

Jag ska faktiskt kolla upp intresset av fälttävlansbana, det skulle vara skitskoj!

Ja, slåss är jättedumt.. men nog kan det behövas lite välriktade sparkar för att få fart i folk ;)

Jag ska faktiskt kolla upp intresset av fälttävlansbana, det skulle vara skitskoj!

Men se vad som kröp fram under stenen???:) Trodde du bara höll till på dressyr?? Du vet väl att du är en blivande guldgruva för mig när jag lanserar dig som Stand up...*skrattar* Har du läst min kommentar till dig i tråden om hur vi behandlar våra dressyrhästar? Jag skrattade så jag grät när jag läste ditt inlägg!:rofl: :rofl: :rofl:

det finns en i bollnäs! i Hofors och i Delsbo vad jag vet:bump:

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 261
A
Ridning Av&an, har jag funderat på att börja tävla, men jag förmår mig inte att tävla dressyr, hoppning är kul och min starka sida, men har även...
Svar
9
· Visningar
4 052
Senast: Pancakes
·
G
Dressyr Jag erkänner glatt att jag rider som en kratta! :crazy: Jag kan hänga med i rörelserna, ramlar ytterst sällan av, kan rida hur fort som...
2
Svar
33
· Visningar
3 867
Senast: Daylight
·
Fälttävlan Hejsan. Jag har jätte fin häst som är nätt i typen, 164 cm/mkh Hon är pigg och älskar att hoppa (både på bana o i terräng). Går bra i...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama