Fälttävlan i norrland?!

Sv: Fälttävlan i norrland?!

Jo, men norrland är ju som bekant väldigt stort. JustInCase och jag har några km mellan oss, det är det hon menar med "grannar". Vi har 15 mil till Hammarstrand och drygt 30 mil till Åsarna :(

Jo jag har förstått det och ja... även jag har långt till mina grannar :P
Det jag menar är att om man är beredd att åka till Östersund tycker jag att man kan lika gärna åka till Åsarna då den banan är bättre (i mitt tycke)än den på Frösöstallet, jag har hoppat på båda ställena och anser mig kunna jämföra.
Den i Åsarna är dessutom mer naturligt kuperad, men allt hänger på vad man själv prioriterar.

Ni gör ju som ni vill :)

Lite gammal tråd, men kan försöka väcka den till liv ändå ;)

Hur går det för alla norrländska fältävlansryttare nu?

Ska iväg på min och D-ponnyns första terrängträning nu på söndag, det ska bli riktigt roligt! :bump:
Har tävlat och tränat med min B-ponny litegrann, men det var för några år sen.. (faktiskt 5 nu när jag räknar..:eek: haha) men jag hoppas att jag inte har glömt bort allt.
Går det bra, och ponnyns vattenskräck inte är alltför stor :angel: så ska vi förhoppningsvis fortsätta träna och kanske ta oss ut på nån tävling till sommaren :D

Sparkar upp den här jättegamla tråden och berättar att vi nu har börjat lite smått att planera/bygga en liten träningsbana på våran mark utanför Örnsköldsvik. Om allt går som vi vill så kan ni se fram emot träningsmöjligheter redan nästa sommar :D

Om det är någon som bor i närheten som ramlar över lämpligt byggmaterial, typ telefonstolpar, rejält virke, grus osv, så kan ni väl tänka på oss :angel:

Drar upp en ruskigt gammal tråd...

Mitt sto påstår att fälttävlan är hennes grej, jag är mer hälsosamt skeptisk, men visst var det roligt med terrängträningen vi var på innan hon blev mammaledig. :)

Hur ser tränings- och (så småningom) tävlingsmöjligheterna ut här uppe? Vet att jag red en träning på någon bana i härnösand 2001 och så vet jag att någon klubb i härnösand hade startfälttävlan i fjol.

Någon som vet något? :D

Wången håller på att ska bygga en bana. Vet inte hur långt de kommit men målet var att den ska va klar under året.

Oh, det låter inte dumt! Blir en bit att åka, men någon gång/år borde jag lyckas. ;)

Det var Örnsköldsvik (ÖOR) som hade startfälttävlan 2013. För dig som bor i Sollefteå borde banan som finns i Hammarstrand vara närmast, det är dock en privat bana. Åsarna RK har också fälttävlansbana och arrangerar både träningar och Pay'n'Cross/Hunting-liknande aktiviteter. SFRK skulle arrangera startfälttävlan för något år sedan, men hur banan såg ut vet jag inte. Som tidigare nämnts är Wången på gång också.

För att få tävla får vi fortfarande åka en bit, Bollnäs är närmsta som har tävling i år och sedan är det Hofors. Men det är ju värt det! :D

Mvh,
Lady_S

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 261
A
Ridning Av&an, har jag funderat på att börja tävla, men jag förmår mig inte att tävla dressyr, hoppning är kul och min starka sida, men har även...
Svar
9
· Visningar
4 052
Senast: Pancakes
·
G
Dressyr Jag erkänner glatt att jag rider som en kratta! :crazy: Jag kan hänga med i rörelserna, ramlar ytterst sällan av, kan rida hur fort som...
2
Svar
33
· Visningar
3 867
Senast: Daylight
·
Fälttävlan Hejsan. Jag har jätte fin häst som är nätt i typen, 164 cm/mkh Hon är pigg och älskar att hoppa (både på bana o i terräng). Går bra i...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama