Fälttävlan i norrland?!

Sv: Fälttävlan i norrland?!

Det låter ju bra att hon är bra :)

Kul med läger, skicka info till mig nästa år :D

haha, jag tro det är den enda godkända här uppe i norrbotten :mad:

hmm, ja då är det ju inte så många... Och här i västernorrland är det ju också glest... Men vi får väl vara glada för de banor som finns och försöka få upp intresset lite mer - så kanske det kan bli fler banor framöver :banana:

hmm, ja då är det ju inte så många... Och här i västernorrland är det ju också glest... Men vi får väl vara glada för de banor som finns och försöka få upp intresset lite mer - så kanske det kan bli fler banor framöver :banana:
Vill bara säga att skulle ni vara seriöst intresserade ställer jag gärna upp och hjälper er!!! Brukar vara med och arrangera fälttävlanstävlingar och har ett relativt stort nätverk med banbyggare osv. så hör av er personligen skulle jag tycka det var roligt om ni där uppe kom igång ordentligt:bump::bump::bump::bump:.

det hoppas jag värkligen! ngn som ska till uleåborg å tävla kannske ? dombrukar väl ha på sommaren? det är ju inte farligt långt häller, eller för er i övik blir det ju en bit....

Nu har jag kommit hem från terrängträning :banana:

Finfin bana och bra tränare. Det var bara ett problem... ett ganska stort... :o... jag har glömt bort hur man gör :eek: Och värst av allt så har jag blivit otroligt MESIG och FEG !!! :o :o :eek:

Det här är inte bra! Vad gör man för att komma över detta?! Träna ofta vore en bra idé, men det är ju som bekant svårt här uppe... Någon som har några tips och glada tillrop att komma med? Ska man ge sig ut och tokgaloppera på lägdorna och försöka få upp farten igen...? :crazy:

Jag VILL INTE bli en dressyrmupp på heltid, jag vill ju HOPPA TERRÄNG :bump:

Men visst va det en fin bana? Å en bra träning? Jag är nöjd men trots rejäl ryggvärk! Fast jag har ju tränat på banan förut, dock bara några gånger. Tycker det är en kanon bana med mycket olika hinder, i olika svårighetsgrad. Tror du kommer över din feghet bara du får hoppa lite!:d

Nä men hej :D

Ja visst var det fint och bra! Men alla måste ju tyckt att jag var knäpp, åka 15 mil jätteentusiastisk - och sen knappt våga hoppa de där pyttehindren :smirk: Det måste helt klart bli träningar oftare för min del, annars kommer jag mesa ihop totalt...

Men för er gick det ju bra! Och min häst var i alla fall lycklig :rofl:

Din häst va ju läcker!! :love: Ingen tänkte väl på det, man är ju så inne i sin egen ridning att man har nog med det. Klart ni ska träna mer, kom tillbaka i augusti när det är träning igen. Och i september! Då är du nog tillbaka i gammal god form igen! :)

finns en tränare som håller till både på frösö stallet samt i kläppe, utanför Hallen (vet inte om hon har egen terräng bana där). Aina Arvidsson tror jag hon heter c-tränare i fälttävlan.

Hon ska tydligen vara bra o man kan även rida på hennes hästar om man inte har egen men vill träna ändå.

http://www.pejans.se/

Funderar på o ta FT kortet men är lite för feg för det. Även fast hästen hoppar allt som kommer i sin väg. Tvekar aldrig. MEn de är min hjärna som spökar. :(
Red faktiskt i England på en terrängbana där. Åhhh, vilken härlig sport om amn hade varit modigare. Dock va juh hästen 180 oxå o hindren 90-1.20. :)

Om jag inte har helt fel så ska du nog prata med Claus Schultz (stavning?) som har ett kollektivstall där, finns ju något annat kollektivstall men vet inte riktigt vilken av dem som har hand om banan. Jag tror inte det brukar hållas träningar där.

Det är inte Klaus som äger banan, utan grannstallet, Sjöströms. Men den banan har inte blivit underhållen på säkert 8 år. Dom har huggit dessutom och då var det flera hinder som rök. Är bara halva banan som hindren är dugliga på och hela slingan är igenväxt. Tråkigt :(
Är alltså banan i Lockeby som jag pratar om.

Nä men hej :D

Ja visst var det fint och bra! Men alla måste ju tyckt att jag var knäpp, åka 15 mil jätteentusiastisk - och sen knappt våga hoppa de där pyttehindren :smirk: Det måste helt klart bli träningar oftare för min del, annars kommer jag mesa ihop totalt...

Men för er gick det ju bra! Och min häst var i alla fall lycklig :rofl:

Jag blev jättesugen på att träna när jag såg att du skulle åka. Hade tänkt ringa och fråga om jag kunnat få åka med, men jag hade så mycket att göra i fredags. Att ta med hästen var inte att tänka på då den, även fast den har gått ner, hade rullat runt banan. Jag hade haft en fin flotte att ligga på i vattenhindret iaf. :rofl:
Måste åka med nästa gång. Är ju skitkul att träna, men jag har ingen längtan efter att tävla i den här grenen.

Ja, är du här uppe nu? Det hade ju varit roligt att få sällskap! Du får ladda upp till 26 augusti, då är det träning för Aina Arvidsson på samma bana. Jag hoppas att jag kan ta mig iväg då också. Måste hoppa lite mera här hemma först bara, annars är det nog ingen mening att åka...

Kanske jag kan få hyra dig för lite hoppträningar...? :angel:

Tror att jag kan börja träningen genom att rulla min häst nerför backen förbi ditt ridhus!!! :rofl::rofl::rofl:
Har försökt banta den och den går på snålgräs men är sjukt fet. Pmade LadyS om att åka till Umeå och tävla senare så jag måste väl få hästen lite mer slimmad nu. Är här uppe till september.
Kanske skulle man ha gjort klart fälttävlanskortet också då om det var möjligt!? Har egentligen bara teorin där kvar, men kan ju träna lite terräng också samtidigt.

Ja men det låter väl som en plan :D Rulla ner hästen hit och hoppa lite, och sen sänker vi hindren till hälften ungefär och tvingar mig att hoppa...

Den 26 aug går det att ta FT-kortet där. Sen är det en till träning 23 sep men då var det ingen korttagning.

Ja men det låter väl som en plan :D Rulla ner hästen hit och hoppa lite, och sen sänker vi hindren till hälften ungefär och tvingar mig att hoppa...

Den 26 aug går det att ta FT-kortet där. Sen är det en till träning 23 sep men då var det ingen korttagning.

Du vet väl att du kan ta FT-kortet för Uli???

Tror för övrigt inte att Aina har någon terrängbana i Kläppe, har inte sett någon när jag kört förbi. Det finns en jättefin i Åsarna dock.

Det känns som att det blir lite långt för att åka och träna för mig. Jag och Anna_ bor ju grannar med norrlandsmått mätta. Tror att träningen hon var på var lite närmre om jag inte missminner mig. Är inte helt säkert, men hur långt är det till Åsarna?

Det känns som att det blir lite långt för att åka och träna för mig. Jag och Anna_ bor ju grannar med norrlandsmått mätta. Tror att träningen hon var på var lite närmre om jag inte missminner mig. Är inte helt säkert, men hur långt är det till Åsarna?

Även jag bor i Norrland :smirk:
Åsarna ligger 7 mil söder om Östersund

Jo, men norrland är ju som bekant väldigt stort. JustInCase och jag har några km mellan oss, det är det hon menar med "grannar". Vi har 15 mil till Hammarstrand och drygt 30 mil till Åsarna :(

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 261
A
Ridning Av&an, har jag funderat på att börja tävla, men jag förmår mig inte att tävla dressyr, hoppning är kul och min starka sida, men har även...
Svar
9
· Visningar
4 052
Senast: Pancakes
·
G
Dressyr Jag erkänner glatt att jag rider som en kratta! :crazy: Jag kan hänga med i rörelserna, ramlar ytterst sällan av, kan rida hur fort som...
2
Svar
33
· Visningar
3 867
Senast: Daylight
·
Fälttävlan Hejsan. Jag har jätte fin häst som är nätt i typen, 164 cm/mkh Hon är pigg och älskar att hoppa (både på bana o i terräng). Går bra i...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama