Fälttävlan i norrland?!

Sv: Fälttävlan i norrland?!

Det hölls en debutant fälttävlan i Umeå -96, tror jag. Så vitt jag vet är dom flesta hinderna kvar. Varför det inte anordnas något mer vet jag inte.

Men VAR i Umeå finns denna bana?

Jag börjar tro att den är en myt :D Får aldrig något svar. Är supernyfiken!!!

Jag har tävlat ft i Umeå så det är ingen skröna ;)

Banan låg/ligger? vid naturbruksgymnasiet, mao i skogen bakom Hippologum.

Ahhh jag har varit på promenad med hundarna och sett ETT fast hinder bakom Hippo. Men det finns fler alltså? :bump:
Måste undersökas! När tävlade du där?

Men se vad som kröp fram under stenen???:) Trodde du bara höll till på dressyr?? Du vet väl att du är en blivande guldgruva för mig när jag lanserar dig som Stand up...*skrattar* Har du läst min kommentar till dig i tråden om hur vi behandlar våra dressyrhästar? Jag skrattade så jag grät när jag läste ditt inlägg!:rofl: :rofl: :rofl:

hmm.. här är jag inte ofta, för jag läste inte detta förrän nu!! :crazy:

hehe.. jag kan ju bara inte hålla mig ibland. Tror B_A_L blev lite irriterad på mig faktiskt :(

:D

Jo, jag har en dröm om fälttävlan, men är för feg. Systerdottern som är en begåvning till häst (tycker jag) är dock inne på det spåret och jag önskar att det fanns någon bana häromkring.

Näe, jag förstod att du inte var "stammis" här!

Men vad fanns det att bli irriterad på??:confused: Ditt inlägg var ju tillräckligt "out of space" för att alla skulle begripa att det var ett skämt. Humorlösa typer! *skratt*

Välkommen till oss Fälttävlans humorister istället!:devil:

Jag får bara skaffa mig en rejäl och hårig pung och kapa bort halva (hela?) hjärnan så kan jag också börja ge mig på fälttävlan med min drul :p

Tack förresten, kanske ska hänga här i stället och beundra er modiga människor... ;)

Jag såg genast för min inre syn hur jag, 164 cm, helt klart tjejig tjej plötsligt hade hårig pung hängande...och hur obekvämt det skulle vara i dressyrsadeln...

Gjorde även en hjärnkontroll och det verkar som hela finns kvar och funkar...:bump:

Slutsats: Det går även som liten flicka att hoppa fälttävlanshinder med hjärnan i behåll och behåringen ganska liten i de nedre regionerna...:;) :rofl:

Har du tittat riktigt noga?

haha

Nä, jag menar nog att det är det som behövs för att jag ska våga mig på det :o

:D

Jo, jag har en dröm om fälttävlan, men är för feg.
Inte då! Det är ju så himla roligt med terräng :)

Vi får se till att ordna en rolig träningsbana för nybörjare - med låga, fina, inbjudande hinder så att alla törs prova på och kommer igång ordentligt. Som en stor lekplats! Man får inte börja med för stora hinder (då tycker jag också att det är läskigt).

Ja!!! :) låga hinder skulle tom jag våga mig på.. hoppar över lite stockar i skogen men det är nog alles :crazy:

Är ju sugen ändå.. som med vanlig hoppning, skräckblandad förtjusning :D

Jag är så knäpp så jag tycker banhoppning är läskigare. Det är ett nödvändigt ont för att komma "i form" till terrängsäsongen ;)

Det måste ju finnas jättemånga här uppe som behöver en snäll bana att komma igång på! Just eftersom det inte har funnits så många träningstillfällen här, men det finns många som är sugna på att prova. Man måste/bör väl inte börja hoppa på tävlingshöjd!?

Min plan är massor med roliga, fantasifulla, snälla hinder som alla bara VILL hoppa :D Från låg ponnyhöjd upp till ca 90-100, så att den passar både ponnyryttare, nybörjare och fegisar och upp till debutanthöjd ungefär. Jag har lite mark som jag hoppas kunna bygga detta på nån gång framöver. Men det kommer dröja några år innan jag har tid och råd att ta itu med min egna bana... jag har "några byggnader" att renovera först :crazy: Så tills dess hoppas jag att det dyker upp fler entusiaster och någon annan bana dit jag kan åka och bygga och hoppa!!

Va??? Jag trodde det bara var jag som var så "knäpp"!!!:o Jag gillar inte heller när banhoppningshindren tornar upp sig framför mig men sätt mig framför ett terränghinder så spelar det ingen roll hur det ser ut utan då ska jag bara över! :eek:
Helsjukt.

Kollade nogsamt i duschen imorse men nej...no hairy balls! :rofl: :rofl:

Så min slutsats är att man inte behöver ha dem, och inte du heller för allting går med lite humor, jag lovar! Och då ligger du ju högst på listan så se till att bygga lite kul småhinder och lattja runt så är du snart fast...en gång fälttävlan, alltid fälttävlan...:bump: :bump:

Va??? Jag trodde det bara var jag som var så "knäpp"!!!:o Jag gillar inte heller när banhoppningshindren tornar upp sig framför mig men sätt mig framför ett terränghinder så spelar det ingen roll hur det ser ut utan då ska jag bara över!
Hehe, så trevligt att träffa likasinnade :D
Det måste vara något magiskt med fälttävlanshinder. "Till vardags" är jag en mesig dressyrmupp som helst rider i lugnt tempo i ridhuset :o

Hehe, så trevligt att träffa likasinnade :D
Det måste vara något magiskt med fälttävlanshinder. "Till vardags" är jag en mesig dressyrmupp som helst rider i lugnt tempo i ridhuset :o

Magiskt är ordet, sa Bill till Bull!:) Jag gillar också att trimma lite fint i ridhuset...he he..men sätt mig på en terrängbana då växer hornen ut i pannan!:devil:
Men känslan när man susar runt i terrängen den är ju fullkomligt obeskrivbar! Går ju inte att förklara för nån som aldrig har känt den....

Kollade nogsamt i duschen imorse men nej...no hairy balls! :rofl: :rofl:

Så min slutsats är att man inte behöver ha dem, och inte du heller för allting går med lite humor, jag lovar! Och då ligger du ju högst på listan så se till att bygga lite kul småhinder och lattja runt så är du snart fast...en gång fälttävlan, alltid fälttävlan...:bump: :bump:

I ponnyåren hoppade jag över allt jag hittade *i princip* i skogen som gick att hoppa över. Nu är också hästen lite feg, har inte hoppat så mycket (knappt något) så han kanske inte är den bästa att börja med, men i sommar ska vi hoppa lite i skogarna

Skönt att höra att du inte har fått konstiga håriga utväxter :rofl:

Skönt att höra att du inte har fått konstiga håriga utväxter :rofl:

Efter ditt lilla inlägg ovan känner jag mig nödd och tvungen att varje dag kontrollera att inga små håriga okända utväxter invaderar min i övrigt, naturligtvis, (icke) felfria kropp.:mad: Detta har aldrig förut känts som en nödvändighet och jag undrar hur länge det tar innan kontrollbehovet känns naturligt? Tog det månader eller år för dig????:rofl: :rofl: ;)

Efter ditt lilla inlägg ovan känner jag mig nödd och tvungen att varje dag kontrollera att inga små håriga okända utväxter invaderar min i övrigt, naturligtvis, (icke) felfria kropp.:mad: Detta har aldrig förut känts som en nödvändighet och jag undrar hur länge det tar innan kontrollbehovet känns naturligt? Tog det månader eller år för dig????:rofl: :rofl: ;)

hihi, inte alls.. Utan den dan jag börjar med fälttävlan så vet jag att den finns där, stor hårig och äcklig :D

:eek:

hihi, inte alls.. Utan den dan jag börjar med fälttävlan så vet jag att den finns där, stor hårig och äcklig :D

:eek:

Om jag vore du skulle jag kolla mig i duschen nogsamt de närmaste dygnen...har nämligen skickat Fälttävlans virus med bifogad hårig utväxt till dig. Naturligtvis omöjligt att upptäcka innan man är smittad. Se själv, du tillbringar redan mer tid hos oss FT-fanatiker än vad du nånsin trodde...
Beware...när säsongen börjar är du biten och vips så står du där i startfållan!:bump: :bump:

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 261
A
Ridning Av&an, har jag funderat på att börja tävla, men jag förmår mig inte att tävla dressyr, hoppning är kul och min starka sida, men har även...
Svar
9
· Visningar
4 052
Senast: Pancakes
·
G
Dressyr Jag erkänner glatt att jag rider som en kratta! :crazy: Jag kan hänga med i rörelserna, ramlar ytterst sällan av, kan rida hur fort som...
2
Svar
33
· Visningar
3 867
Senast: Daylight
·
Fälttävlan Hejsan. Jag har jätte fin häst som är nätt i typen, 164 cm/mkh Hon är pigg och älskar att hoppa (både på bana o i terräng). Går bra i...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama