Då har jag tolkat dina tidigare inlägg fel då om du inte tycker att WE är en mer hästvänlig sport än dressyren.
Du har inte läst tråden alls väl? Jag diskuterar tävlingsdressyren, inte WE. Tog bara upp WE som ett e
Men då förstår jag inte varför du tar upp att man i WE tränar dressyr? Det är klart man gör det - det ingår ju att rida ett vanligt dressyrprogram i tävlingsgrenen? Vi vill också ha luftigheten i våra hästar - precis som dressyrryttarna! Däremot har vi ytterligare två moment vi måste öva på. Min häst är ett jättebra exempel, han är en stor korsning med lusitano/fullblod/kwpn och får ofta jättebra poäng på dressyrmomentet. Däremot är han inte lika kvick i vändningarna som sina lusitanobröder i de andra momenten. Men eftersom dressyren är en otroligt viktig del i WE som tävlingsform kan han hävda sig ändå.
Den tävlingsform som har boskap med heter equitação a portuguesa och det är en lagtävling (dessutom väldigt sällsynt) , det är alltså inte så att WE i Portugal rids med boskap. WE och tjurfäktningshästar rids dessutom på helt olika sätt så det blir en konstig jämförelse.
Vad är det för "träsk" du menar att jag drar ner WE i? Jag tycker det är tråkigt att folk ska bilda sig en uppfattning om vad WE är av någon på nätet i Sverige som inte alls verkar vara insatt i det.