C
Cherrie
Jag måste säga att jag aldrig tittare stött på den här beskrivningen av western-ridning och reining som så separata ifrån varandra som du ( eller vilka du menar när du skriver att det inte är du) vill göra det. Du skriver att det är fakta. Jag förstår fortfarande inte ( jo, de fakta du hänvisar till är jag med på) men jag förstår inte varför man ska skilja på det? För att göra det lättare för journalisterna??? Det verkar vara ett extremt dåligt argument och jag förstår reiner ( var det väl) som raljerade om att byta kläder, musik osv för att få acceptans även om jag kanske inte riktigt vill vara så elak eftersom jag tycker du brukar skriva en hel del vettigt, men i det här fallet förstår jag innte hur du/ni resonerar och det förvånar mig eftersom jag inte hört det beskrivas på det sättet förr. Jag kanske inte rör mig i rätt kretsar för att få höra det, men jag blev skitsnopen att jag när jag rider pleasure på min lilla pålle är westernryttare och när jag sedan rider reining på samma häst, är jag något annat. Får inte ihop pusslet och framför allt förstår jag inte varför. Inte alls och jag har verkligen tänkt på det du skrivit och försökt förstå avsikten och vad man kan vinna på att göra en sådan delning. Hur i hundan förklarar man för en potentat från ridsportförbundet eller en journalist eller vilken som kommer till en westerntävling ( får man kalla det så, när även reining förekommer? ) och de får se både reining och pleasure på en och samma tävling. Det blir ju absurt. Ja, han där borta i hatten och bootsen sysslar inte med westernridning. Han sysslar med reining. Han som sitter brevid oxå med hatt och boots sysslar däremot med westernridning? Eller ve och fasa de ryttare som faktiskt tävlar i mer än en gren?
Min jämförelse med Islandsfolket handlar väl mycket om att de sitter i Ridsportens hus, de ordnar ridutbildningar för instruktörer inom Islandshästar tillsammans med Strömsholm osv. De är MED utan att förändra synen på sin sport. De har fått en acceptans.
Att de har bråk är väl inte förvånande, vilken förening har inte det? I somliga fall blir det officiellt, i andra inte. Islandsföreningen fick sitt bråk offentligt och det är ju inte bra pr, men lik förbaskat sitter de där i Ridsportens hus, ska arrangera ett VM och arrangerar tävlingar med tex Strömsholm. De har inte plockat ut tex passtävlingarna som en speciell särart som inte har med Islandshästorganisationen att göra.
C
Min jämförelse med Islandsfolket handlar väl mycket om att de sitter i Ridsportens hus, de ordnar ridutbildningar för instruktörer inom Islandshästar tillsammans med Strömsholm osv. De är MED utan att förändra synen på sin sport. De har fått en acceptans.
Att de har bråk är väl inte förvånande, vilken förening har inte det? I somliga fall blir det officiellt, i andra inte. Islandsföreningen fick sitt bråk offentligt och det är ju inte bra pr, men lik förbaskat sitter de där i Ridsportens hus, ska arrangera ett VM och arrangerar tävlingar med tex Strömsholm. De har inte plockat ut tex passtävlingarna som en speciell särart som inte har med Islandshästorganisationen att göra.
C