Falsterbo-kollen

Sv: Falsterbo-kollen

Det håller jag med om, vi reagerade också på den enorma skillnaden mellan vissa domares siffror. 7% känns lite väl mycket i skillnad, men tydligen så kan det se väldigt olika ut från olika vinklar. Eller så letar de helt enkelt bara efter olika saker men då är det inte så lätt för ungdomarna att veta hur dom skall rida eller vad som skall göra bättre. 2-4% i skillnad tycker jag känns mer rimligt men så är det ju inte jag som dömmer heller :)
 
Sv: Falsterbo-kollen

Meh, det var ju 3 bukeryttare med! Varav en av dom vann !!

Säger man A får man säga B...;)

Jag ser iallafall fram emot morgondagen och lördagens begivenheter efter att ha haft en hoppkurs-break. Attans vad kul det är att komma igång igen efter ett ofrivilligt uppehåll! :D

Kollade in startlistorna på 5 o 6års hopphästarna. Blandat o gott... Visst Cardento är där men inte lika dominant som förut!
 
Sv: Falsterbo-kollen

*kl* sitter här hemma å surar å måste jobba... skulle ha varit med där nere å groomat åt 2 6 åringar 0ch en 7 åring. men min chef tyckte annorlunda :(


6 årigarna gjorde inga topprestationer blev rejält spända. 7åringen är i final så de hade vare jäkligt roligt att vara med i år. Saknar dock inte den långa resan med lastilen.. på över 80 mil...
 
Sv: Falsterbo-kollen

Var det nån som såg Flips Little Sparrow? Eller Clarimo, för han är väl också där?
 
Sv: Falsterbo-kollen

Om jag förstod rätt från en bekant så utgick Clarimo från morgonens klass efter en inte helt bra runda med mkt blandade språng.
 
Sv: Falsterbo-kollen

Ja, jag såg i resultatlistan att han utgick, men det var tråkigt att rundan blev dålig. Verkar han fin annars, eller vad hände?
 
Sv: Falsterbo-kollen

Haha, så bra koll på ft-ryttarna här har jag:D. Murray hade jag koll på men visste inte AH hängde på buke:p. Vem är den tredje? Är väl enkelt att konstatera att tiden då buke enbart bestod av tolvåriga hästflickor är long gone:D.
 
Sv: Falsterbo-kollen

Sitter och tittar på nationshoppningen...
Alltså Baltimores språng! :love: Om jag själv hade ett lite lugnare sto så... :d
 
Sv: Falsterbo-kollen

Dagens hiss: Kalundi, som visade superpiaff på prisutdelningen. Han var inte lika fin i finalen som i kvalet men har utvecklats massor sen förra säsongen. Sen kan jag inte förneka Bocellis fina förärvning även om jag r skeptisk till både honom och DS i avel:p.

Dagens diss: Magert startfält i WDM dressyren. Känns lite torftigt när det faktiskt är en 5-stjärning klass att det är rätt låg kvalitet på startfältet.
 
Sv: Falsterbo-kollen

I nationshoppningen föll jag för den danska hingsten Amarone :up:Sen är jag glad att hingstarna CaCa (10e plats bland 6åringarna) och Hasard (6e plats bland 6åringarna) fick så fina placeringar!:d:love:Bra för svensk avel
 
Sv: Falsterbo-kollen

Veckans diss är att det är så satans dyrt att gå in på Falsterbo och att maten därinne är så dyr och äcklig.
Blää.
 
Sv: Falsterbo-kollen

Galet dyrt. Har varit där i fem dagar, dvs 1.600:- i bara biljetter... Blir dessutom dyrare och dyrare för varje år. Dessutom TOKdissar jag hur underprioriterad dressyren är:(.

Gårdagens hiss var dock Santana! Vilken fantastisk häst det är:love:!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 104
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 380
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp