HorseGirl

Trådstartare
Vi har en Sheltie som är lite mer än 9 veckor och ramlade just nyss ca 40 cm! Han kan gå, äta, dricka och andas som tur är! Han fick nog en stor chock. Ska jag busa med honom LITE så han glömmer det lite eller ska jag sitta och klappa honom? Eller ska jag låta honom bestämma om han vill busa eller mysa?:confused:

Sv: Fall

40cm låter väl inte så farligt..? Det är ju typ från soffan till golvet..
Visserligen är en sheltie inte så stor :)
Men om det inte är några fel på vovven så tycker jag du ska vara precis som vanligt, ett "hoppsan, vad hände där" sen går vi vidare. Lek på du så länge valpis inte verkar ha ont. De är ganska tåliga de små liven :D

tror nog han har glömt det hela under tiden du gick in på buke och skrev din tråd ;-)
Tesora

Om vovven inte verkar ha ont är det nog ingen fara. Dom tål mer än vad man tror. :) 40 cm är dessutom inte så högt.

Håller med de andra som skrivit.

Dessutom, om du gör det till en stor sak, då kommer hunden också göra det. Om du inte gör det till en stor sak, då kommer inte heller hunden göra det.

När mina hundar ramlat så har jag, oavsett ålder, aldrig gjort någonting alls. Självklart känner jag igenom dem om de verkar ha ont, men that's it. Än så länge lever de, och de gånger de skadat sig har det inte varit för att de ramlat ner från något eller ens sprungit för fullt och slagit kullerbyttor när de trampat i hål ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 493
Senast: Krumben
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 919
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 056
Senast: Farao
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare