Fåglar från afrikas regnskog

gul_zebra

Trådstartare
Syrran håller på med skolarbete, ska skriva om nån fågel från afrikas regnskog men hon har idétorka och ingen annan har lyckats komma på nån. Afrikanska fåglar är ju inte så svårt, men vi är lite osäkra på regnskogsbiten...

Vad finns det för fåglar i regnskogen där egentligen?
Morhuvad, meyers och grå jako, är inte de från regnskogen i Afrika? :confused:

Sv: Fåglar från afrikas regnskog

Detta hittade jag efter lite googlande, men jag kan tyvärr inte svara på om de här delarna av Afrika är regnskog, men det kanske hjälper litegrann?

"Grå Jako lever i stora delar av mellersta Afrika i ett brett bälte från öarna utanför Guinea till nordvästra Tanzania och Kenya.

"Naturlig hemvist för grå jako är längs ekvatorn i Centralafrika. Den finns från sydvästra Elfenbenskusten österut mot västra Kenya och söderut till norra Angola, södra Kongo och nordvästra Tanzania; öarna Fernando Poo och Principe. Det finns troligen också isolerade populationer i närheten av Kilimanjaro i Tanzania."

"Morhuvad papegoja lever i Västra Afrika från Senegal till västra Nigeria. I sin naturliga miljö lever dom i par eller i mindre grupper (10-20 fåglar), på savannen med höga träd och i öppen skog. "
De här verkar ju inte leva i regnskogen iallafall?

"Meyers papegoja lever i Centralafrika och Östafrika (Etiopien och Sudan). De lever i utkanten av skogen vid savannen."

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar