Fågelbur!

H

H0N3Y

Någon som vet va en sån här bur kan ligga på för pris ?

img_1_spa_640.jpeg

Såg den på zooaffären idag , tycker den såg bra ut.
Borde va lite bredare dock, men de gick att beställa.

Eller har ni nått annat tips på liknande burar ?

Våra 3 undelater behöver större!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fågelbur!

Den kostar ca 2500:-...Ja jag har jättebratips om större bur. Köp en lagerhylla på Ikea, slå nät runt, ta bort alla hyllor utom översta samt nedersta...av retrerande hyllor som blir över gör du 2 dörrar på kortsidorna...

Eller så har man kvar en extra av de nedre också och kör på dörrar eller så, så har man en perfekt förvaring :)

hm okey.. va kostar en sådan då?? :banana:

har du ngn bild på resultatet av detta verk? :idea:

Jag ska få hit mejlat av han som byggde ut av lagerhyllor. Har råkat radera de bilder jag fick. Han köpte 3 st. Den ena har han till 2 undulater (dom fick ganska så stooort ;-), den andra till 4 sångparakiter och den tredje gjorde han 2 burar av så han har zebrafinkar i ena delen och 2 kanariefåglar samt några zebrafinkungar i andra delen. Ang förvaringsdel, så är ju lagerhyllor ganska smarta upptill. Benen sticker ut ett bar cm ovanför översta hyllplanet, så då äre bara göra hylla längst upp om man vill.

Ok, då ska vi se http://pg.photos.yahoo.com/ph/jeanettenylander/album?.dir=a18e&.src=ph

Bild1 Voljär, det är där hans fåglar, förutom Zebrafinkarna är på sommaren. Detta var från början en hönsgård, men den passar utmärkt till andra fåglar också.

Bild 2 Zebrafinkarna, det är 2 burar, den övre delen har han ungarna i och i den undre mamman och pappan.

Bild 3, där ser man lite av Zebrafinkarnas bur och bredvid är hans 2 undulater

Bild 4, är båda burarna i hop.

Nu blev ju inte bilderna så hemskt skarpa då det är knäppt inomhus och burgallret gjorde dom lite suddiga. Du ser att dörrarna in till burarna är på sidan va ? Dörrarna är gjord av de hyllplan som blev över. Sedan ser du kanske att på taket av burarna sticker benen ut lite, där kan man göra en hylla och förvara maten om man vill. Dom är lätt att flytta också pga av att det blir som extra handtag där uppe i och med att benen sticker ut ;-)..Håll till godo.

Fy fan vad bra!!!!
Tack för tipset. Nu ska jag be gubben att börja snickra så fort som möjligt. Men det skräpar väl rätt så bra därifrån kan jag tänka mig. Ett tips från mig. Ta plexiglas längst ner så kanske det inte virvlar upp så mycket damm och uppätna frön.

Jag har katter som säkert skulle vilja klättra upp där också om jag inte skulle ha det. Nu har jag en rätt så stor bur på väggen för deras skull. :bow:

Jo, det skräpar en del..men han fick faktiskt i hop ett litet stänkskydd av hyllplanena längst ned. Men självfallet borde det vara högre, men det får bli en annan fråga för honom ;-). Han får dammsuga oftare bara tills han fixat bättre *ha ha*

Förövrigt, dörrarna på sidorna låses med magnetlås. Han hade renoverat köket en gång i tiden och köksskåpena hade magnetlås, och då blev dessa över. Villket passade bra till fågelburarna. Då slipper man ju fula hakar...ett magnetlås syns ju inte samt är ganska kraftfullt.

Senast ändrad:

Tack för inlägget + bilderna.. :bow:

...fast jag har redan byggt en bur *hihi*.

Gjorde den igår, pojken snikrade så fint :)
Tog en STOOOR STABIL lagerhylla.
Satte in lite klätter träd , blev så fin så !
Ska fixa lite leksaker åt dom små krabaterna bara. . :banana:

Nja! Magnetlås är nog bra i sig och blir snyggt. Men jag törs nog inte ha det när jag har katter. Hu ja, dom skulle nog snart fatta och öppna dörrarna och ta mina undulater. Det får nog bli hakar för min del även om det inte blir lika snyggt. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 005
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: Esmeralda
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 975
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38