Fågel? Modem-skrivmaskinhybrid?

Hurra! Fyra talande gravänder på taket idag. Både skrattande och det där lite mer lågmälda "hö hö hö". Nu kunde jag räkna ut innan jag ens hade klivit upp från sängen att det där måste vara gravänderna som har ett morgonsnack.
 
Nu plockade jag fram den här:
fagelsang-150-svenska-faglar-och-deras-laten-kompakt.jpg

och i den fanns gravand med. Vilket av ljuden det är vet jag inte, men det låter ju helt hysteriskt roligt!
 
Blev ju tvungen att youtuba Näktergalen efter erat snack... Hittade den här "fina" videosnutten...

Appropå modem-skrivmaskinshybrid...

 
Appen Kvitter är mycket bra att hämta fågelljud från, om man har en liten aning om vilken fågel man söker och man kan översätta från det engelska namnet. Mina nya kompisar, gravandsgänget, var här i morse igen och när jag jämförde med Kvitter så var det precis det där andra skumma ljudet också som inte alls liknar skrattandet. Det är tydligen honorna som skrattar och hanarna som gör mystiska visselläten.

Eller enligt den verbala beskrivningen för "shelduck": The call of the male Shelduck is an accelerating run of wheezy whistle-like sounds. The female call is a repeated short quack "ack-ack-ack". (Eller "hö-hö-hö" om man så vill)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Hundträning Grannen har två cane corsos som skäller som galningar så fort vi rör oss på vår gårdsplan och de ser oss (i trädgården ser de oss inte)...
Svar
12
· Visningar
1 034
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Denna ulvlek presenteras i samarbete med allas vår @Paddington :love: Lejonkungen firar påsk! Det börjar närma sig påsk i Lejonriket...
25 26 27
Svar
530
· Visningar
21 869
Senast: Lobelia
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 638
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp