Fågel? Modem-skrivmaskinhybrid?

Jag kan bofinken!
Den säger: snälla-lilla-mamma-får-jag -gå på-bio-ikväll? där bio låter som det är lite fel på kassettbandet, typ :p

För övrigt har jag träffat en kanariefågel som lärt sig att härma ett modem :D

Duvorna här utanför låter ibland som en dålig mage :wtf:
 
Jag kan bofinken!
Den säger: snälla-lilla-mamma-får-jag -gå på-bio-ikväll? där bio låter som det är lite fel på kassettbandet, typ :p

För övrigt har jag träffat en kanariefågel som lärt sig att härma ett modem :D

Duvorna här utanför låter ibland som en dålig mage :wtf:

Bofinken har också ett läte som är fruktansvärt enerverande. Det är entonigt men jag kan inte hitta något ljudspår på det för tillfället.
 
Jag är bergssäker på Lommen, vi hör den varje sommar vid sommarstugan om kvällarna. HELMYSIGT! Talgoxen är ju också väldigt enkel, samt nötskrika, ormvråk, skata, korp och lite sådana fåglar kan man ju. Inte jätte duktig på småfåglarnas läten dock :)
 
Jag kan bofinken!
Den säger: snälla-lilla-mamma-får-jag -gå på-bio-ikväll? där bio låter som det är lite fel på kassettbandet, typ :p

För övrigt har jag träffat en kanariefågel som lärt sig att härma ett modem :D

Duvorna här utanför låter ibland som en dålig mage :wtf:
Fast lövsångaren låter nästan likadant, något kvickare och högre i tonläget om jag minns rätt men inte helt enkelt att höra skillnad på.
 
... Eller ja, en fågel till fastnade - på sätt och vis. En fågel som säger ti-ti-ti-tii lärde jag mig. Tyyyyyyp... För min far påstod att den på finska heter "tititi-ainen" - och det var ju hyfsat lätt att minnas. Men jag vet inte vad den heter på svenska, eller ens om den faktiskt heter så på finska (min far vet saker hellre än rätt...). :laugh:
Talitintti/Talitiainen, alltså Talgoxe. Världens mest irriterande fågel.Säger Tititu, tititu.

Eller Tiltaltti, alltså Gransångare. Säger mest ti-tu-ti-tu. Också lite som en printer.
 
Talitintti/Talitiainen, alltså Talgoxe. Världens mest irriterande fågel.Säger Tititu, tititu.

Eller Tiltaltti, alltså Gransångare. Säger mest ti-tu-ti-tu. Också lite som en printer.

Ja! Lyssnade på talgoxe här, helt klart en sån! Då var ju pappa till och med nästan nära - han hade några bokstäver rätt. :D
 
Måste återuppliva gamla citat här. :)

Gulsparven säger förresten Bread and butter but no cheeeeeeese.

I mitt huvud säger den ett, två, tre, fyr, fem, sex, sjuuu. Men vissa är sämre på att räkna och missar sjuan. :)

Jag och särbon satt ute i stugan i helgen, och så sa han plötsligt: vad är det för fågel som låter så där? Jag hade inte tänkt på att lyssna på fågelljud, så vi fick vänta till det kom åter. Och så kom kvittret, och jag bara "oh, oh, det har jag läst på hästforumet!!!" :laugh: Vi tyckte att räknesättet var mest likt. :) På Sveriges Radios hemsida fanns även förslaget fi-fi-fi-fi-fi fritt flyyyt, och även biff biff biff biff biff med löök. :confused: :laugh:

Nu har jag hört en annan fågel två dagar i rad, det låter som dispyt-dispyt-dispyt-dispy". Men det gick inte att googla på. Jag måste komma på något mer vanligt fågelljudsbeskrivande ord att söka på. Eller mat, som det verkar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Hundträning Grannen har två cane corsos som skäller som galningar så fort vi rör oss på vår gårdsplan och de ser oss (i trädgården ser de oss inte)...
Svar
12
· Visningar
1 034
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Denna ulvlek presenteras i samarbete med allas vår @Paddington :love: Lejonkungen firar påsk! Det börjar närma sig påsk i Lejonriket...
25 26 27
Svar
530
· Visningar
21 869
Senast: Lobelia
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 638
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp