Färgtråd III

Jag har varit helt övertygad om brun, men det rosa kring ögonen fick mig att haja till med. Borde varit svart om han skulle bli brun. Kollade tillbaka på bilder på mitt fuxföl (blev ganska mörk "guld"fux sen) och hon var tydligare fuxfärgad.
Har inte kunnat hitta någon fölbild på Caracas (men inte letat så mycket) men mamman var kolsvart som föl direkt.
Eftersom sådant här roar mig kollade jag igenom Caracas avkommor. Jag slutade när jag hittat två fuxar och konstaterar att han har anlaget. Tycker ditt föl ser ut som en solklar fux nu. Om den sedan kommer att skimla törs jag inte uttala mig om.
 
Jag har varit helt övertygad om brun, men det rosa kring ögonen fick mig att haja till med. Borde varit svart om han skulle bli brun. Kollade tillbaka på bilder på mitt fuxföl (blev ganska mörk "guld"fux sen) och hon var tydligare fuxfärgad.
Har inte kunnat hitta någon fölbild på Caracas (men inte letat så mycket) men mamman var kolsvart som föl direkt.

Jag säger fux. Jag har sett rätt många fuxföl som sett ut så där kring ögonen.
 

Liknande trådar

Islandshäst För ett par år sedan tänkte jag alltid på silverfärgen (silverbrun eller silversvart) som om manen var kritvit och kroppen ljusare än...
2
Svar
31
· Visningar
13 544
Senast: Niki
·
C
  • Låst
Avel Något som retar mej till vansinne är vilseledande marknadsföring. Där finns en hingst som utannonseras till avel med rubriken "Skäck...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
14 055
Senast: ameo
·
A
Avel Vi har haft med ett föl i några trådar och diskuterat hans födelsefärg. Han är född mörkröd, med ännu mörkare RÖDA ben och huvud. Han...
2
Svar
20
· Visningar
3 814
Senast: lilla-jag
·
P
Hästmänniskan Hoppas att detta är rätt tråd... I min hästs pass (som jag skaffade vintern 2003) står det att min häst är "svart leopard tigrerad"...
Svar
5
· Visningar
2 337
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp