Solvarma jordgubbar

Trådstartare
Har alltid varit emot FB och envist vägrat vara med i detta ytliga forum,som jag upplevde det. Men så nu i Augusti gick jag en online kurs på nätet, och om man var med i den FB sidan, så fick man möjlighet att träffa nya människor,så till slut gick jag alltså med i FB.

Detta var för tre månader sedan. Alla koder och bekräftelse mail har jag redan fått för länge sedan.

Så nu idag har jag fått flera sms på min telefon om att jag har fått koder till Facebook...?? Har ingen aning om vad detta är för koder?

Har försökt få hjälp via FB hjälpcenter och reda ut detta,men jag hittar inga vettiga svar.

Vad gör jag nu?

Någon som vet vad det är för koder jag fått via sms? Hjälp....:eek: :confused:
 
Om Facebook fungerar som det ska och du kan logga in så tror jag inte att du behöver bry dig. Vad står det exakt i smsen och varifrån kommer de? Du kan ju ha skaffat någon tvåfaktorsautentisering som ska skicka sms till dig?
https://m.facebook.com/help/132694786861712?helpref=uf_permalink

Den mejl man använder brukar bli bombarderad med fejkmejl - du kanske får via sms också?

Gå in i dina inställningar på Facebook och gå igenom allt grundligt. Se till att du lär dig hur man blockerar och ”stänger” din Facebook så mycket som du önskar.
 
Jag har fått såna aviseringar när jag inte varit inne på nån sida på ett tag, de vill bara veta om det ÄR du som loggat in.
 
Om Facebook fungerar som det ska och du kan logga in så tror jag inte att du behöver bry dig. Vad står det exakt i smsen och varifrån kommer de? Du kan ju ha skaffat någon tvåfaktorsautentisering som ska skicka sms till dig?
https://m.facebook.com/help/132694786861712?helpref=uf_permalink

Den mejl man använder brukar bli bombarderad med fejkmejl - du kanske får via sms också?

Gå in i dina inställningar på Facebook och gå igenom allt grundligt. Se till att du lär dig hur man blockerar och ”stänger” din Facebook så mycket som du önskar.
Det är väl där jag gör fel kanske. Jag loggar aldrig ut från FB. Läste att man kan bli utestängd om man gör det,därför tar jag det säkra före det osäkra och är därför ständigt inloggad.

Det står att smsen är från Facebook.
XXXX is your Facebook code" står det kort och gott. Siffror istället för X.

Börjar tro att jag fått nåt spam eller liknande i telefonen...för ett okänt nr har desutom skickat en foto länk till min telefon vilket jag förstås ej har öppnat.

Vad är "tvåfaktorsautentisering"?
 
Tvåfaktorsautentisering är extra säkerhet och då ska de skicka en kod för att du ska bekräfta att ”du är du”.
Om du loggar in (eller om någon annan försöker på ditt konto) på en annan dator eller telefon så ska de skicka koden. Läs här:

https://m.facebook.com/help/148233965247823

Mitt råd är att du byter lösenord på Facebook om det nu är någon som försöker kapa kontot. Är det du som har loggat in på nån annan enhet så behöver du ju bekräfta din identitet.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 039
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 957
Äldre Vilka jag har träffat? Mötte en igår för att hämta upp en pryl. Vi hade endast haft kontakt via mail och telefon. Telefon samma dag...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 563
Senast: tanten
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 942
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp