Fabrol och hippotrim

N

Nixan

Har två korta frågor till någon kunnig!

Är hippotrim ett pencillinpreparat?
Och vad är Fabrol för typ av medicin?
 
Sv: Fabrol och hippotrim

Hippotrim är ett flerspektrum sulfapreparat.
Har inte hört talas om det andra.
 
Sv: Fabrol och hippotrim

Blev tyvärr inte klokare på ditt svar om hippotrimmet...:confused:
 
Sv: Fabrol och hippotrim

Sulfa är en typ av antibiotika. Penicillin är en annan typ av antibiotika.

/Ida

( www.fass.se är absolut bästa stället om du vill läsa om läkemedel. )
 
Sv: Fabrol och hippotrim

Japp Fabrol är slemlösande och luftvidgande tror jag....
Jag fick det till min häst när han har sin hosta,kronisk bronkit!
 
Sv: Fabrol och hippotrim

Nixan skrev:
Och vad är Fabrol för typ av medicin?
Min häst åt Fabrol för ett antal år sedan. Tyvärr (var det då i alla fall) 99 dagars karens för tävling. Bra att tänka på om du tänkt tävla.
// Linda
 
Sv: Fabrol och hippotrim

Vilken är källan på den karenstiden?

Nu finns inte Fabrol med på STC:s karenstidslista, alltså har det ingen fastställd karenstid och användning sker "på egen risk". Tidigare har det varit 96 timmar.
 
Senast ändrad:
Sv: Fabrol och hippotrim

Jag tror du blandar ihop karens för att slakta och äta upp hästen med karens för tävling? HH
 
Sv: Fabrol och hippotrim

Oh ja. Iafl äter min häst det just nu. :angel:

För övrigt:
Fabrol är slemlösande och licenspreparat och om jag fattat rätt så är det alltså inte riktigt "godkänt" av någonting... Så det står inget om det på fass.se.
 
Sv: Fabrol och hippotrim

HelenaHandberg skrev:
Jag tror du blandar ihop karens för att slakta och äta upp hästen med karens för tävling? HH
Nu är det några år sedan men jag läste den lilla lappen hur många gånger som helst. Det gällde tävling. Mycket möjligt att informationen var fel. Men det vågade inte jag chansa på.
// Linda
 

Liknande trådar

Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
730
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 008
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 836
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp