Faasen oxå!! :'(

F

Flicka_Med_F

Vad ska jag göra? Vi ha(de)r två katter hos min pappa. men en av dom dog (blev på körd nyligen :'/ ) nu vill pappa avliva den andra för att den har börjat kissa inne!! ska vi gå från två kattar till kattlösa? :eek: BUHU dumma pappa :'(:'(:'(:'( (L)Acka(L)

Sv: Faasen oxå!! :'(

Oftast finns det en förklaring till att en katt börjar kissa inne. För jag antar att den inte har gjort det innan? Hur länge sen är det kattkompisen blev överkörd? Kanske känner sig den kvarvarande katten ensam, den kanske saknar sin kompis? En idé vore ju att skaffa en ny liten kompis så h*n får sällskap igen. Du får väl prata igenom det hela ordentligt med din pappa, men det finns som sagt nästan alltid en förklaring till djurs beteende. Lycka till!

Jag förstår honom. En katt (eller djur över huvud taget) som kissar på möbler och golv skulle inte jag vilja ha heller.

Är lådan alltid fräsch? En katter är väldigt kinkiga.

Är katten kastrerad? Har ni uteslutit urinvägsinfektion?

Om den helt plötsligt har börjat kissa inne protesterar den mot något, troligen att den känner sig ensam, eller så kan den ha fått urinvägsinfektion då kissar dem gärna på mjuka material. Gå till veterinären och fråga dem om råd först!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25