bettysmatte
Trådstartare
Vet inte riktigt hur jag ska göra! Var iväg med min shettis igår på klinik. Hon har haltat ett tag på hf och varken DV eller hovslagare har hittat något som förklarat hältan. Röntgenbilderna på kliniken visade inget speciellt som direkt kunde orsaka hältan. Vet vill nu titta på mjukdelarna, men klinikens "probe" (tror jag att han kallade den för) är för stor för shettisben, och det blev alltså inte gjort. Denna vet har, tror jag, även egen praktik till viss del och hade visst en mindre "probe" hemma hos sig. Nu vill han att jag antingen kommer ner till honom eller att han tar med den till kliniken.
Jag fick alltså åka hem med obehandlad häst igår, och måste nu åka en ny vända innan jag, kanske, vet vad felet är. Frustrerande
! Det hör till saken att jag inte "klickade" riktigt med vet heller, och nu funderar jag på hur jag ska göra. Kan man, om man vill, begära ut plåtar och journaler och åka till en annan klinik? Eller blir det att "börja om från början" om jag gör så? Hur hade ni gjort?
Jag fick alltså åka hem med obehandlad häst igår, och måste nu åka en ny vända innan jag, kanske, vet vad felet är. Frustrerande