Få tag på grus/sand

unki

Trådstartare
Har en liten oskodd shettisdam här hemma som inte vågar röra sig i hagen. Det är blank-is!
Undrar vart man kan få tag på grus eller sand att sanda i hagen med? Finns det att köpa på granngården kanske?
Skulle nog behöva ganska mycket och väldigt snart innan hon skadar sig. :crazy:

Sv: Få tag på grus/sand

Kanske finns det ngt grustag där du bor?
Eller ngn fabrik som gör betongvaror. I en sådan finns det alltid sand.

Tack för svaret! :bow:
Har hittat sand nu, vägverket hade en hög som man fick ta från.
Så nu har jag sandat i hagen, hoppas de hjälper nu bara.

jag brukar blanda min sand med vanligt trädgårdskalk, mycket bättre resultat då kalken verkar "bita fast" i isen. Dock verkar det också som kalken senare hindrar isen från att smälta lika fort som okalkad is, men har man bara en annan hage att byta med så är det ju inget problem...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: soom
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar