Jag kan tänka mig att det är en cooling...Det syns på filmen. Som jag ser honom så gör han som han vill, och ryttaren är ju inte så gammal...Det är där vi föräldrar kommer in i bilden. Stötta och uppmuntra. Låt henne inte rida ut själv, var alltid med och gå bredvid, eller ett par steg framför, då blir du lite "dragande" också. Samma grej händer på filmen när cyklisten cyklar förbi, vips så går ponnyn framåt..Kan också tänka mig att han är stark, om man leder honom och han vill åt ett annat håll. -Då är det inte så lätt att hänga med, antar jag. Fortfarande är det vi vuxna som kommer in i bilden. Att en "duktigare" ryttare rider honom är inte fel, men har hon också lite problem, så kanske en vuxen ska vara med henne också. -I annat fall så "bygger" man bara på ponnyns envishet där också. Var bara lugn, hjälper du ekipaget åt rätt håll när ni är ute i skogen, och ryttaren blir starkare i sina ben, mer envis, och får bättre självförtroende, så kommer detta att minska betydligt. Sedan är ju frågan hur länge det hållt på, och hur gammal ponnyn är. -Men ingenting är så dåligt att det inte kan bli bättre!