få plats i bilen!!?

Sv: få plats i bilen!!?

Min syster har en A4 och två barn. 6åringen sitter framvänd bakom föraren, 3 åringen sitter bakvänd i en acta graco (tror jag) bakom passageraren. Både syrran och hennes karl är 185cm långa. Jag som är 180cm lång och höggravid kan åka i passagerarsätet utan problem. Enkla lösningen? Ta bort handskfacket!! :)

Det kan jag tyvärr inte svara på :D Men karln som är hemmameckare har iaf gjort det själv.

Men böjda ben är inte farligt, och oftast inte obekvämt för barnet heller. Är mest föräldrarna som tycker så.. Men testa en annan stol, britax two-way tex har väldigt låga sidor, där kan barnet sitta med knäna åt sidan. Såhär sitter min 5½åring nu:
190658_10150116657678611_534603610_6490813_2015006_n.jpg
I volvon vi hade tidigare satt han ännu mer trångt med benen, men han har aldrig klagat. Hittade en bild på det oxå:
168393_10150091229138611_534603610_6242246_2521409_n.jpg

Haha, vilket sammanträffande, vi har kort precis den stolen idag. Är väldigt förtjust i att de är så låg i sidorna! Matilda är ju lite bred åxå... :D

Men det är ju knappt några sidor alls på övre delen av stolen, hur är säkerheten vid sidokrockar ? Blir inte barnets huvud lätt hängande när barnet sover?

Såg ut som en en vanlig bältesstol som man kan ha bakåtvänd i princip, men det förstår jag också att den är mer säker.

håller med, ser inte ut att vara nåt sidokollisionsskydd alls?

Omman jämför med Maxi cosin Moa har

58584_427813116049_684896049_5569444_1556765_n.jpg

fast skydden bli kanske mindrenär de är kombistolar, eller var det heter

Senast ändrad:

Stolen är testad och godkänd, så även om sidoskydden ser klena ut så skyddar den som den ska. Jag skulle nog inte använda den till små barn, utan min son var 3 när han fick sin. Sova i den går utmärkt, han lutar huvudet åt sidan.

nej, det finns knappt några sidor i den, men jämfört med den klena kudden som sitter fast (halft om halft och dessutom gör barnet krum i ryggen) på acta gracon som vi har, så känns det som nackkudden varken gör till eller från vid en krock.

sova går utmärkt, anpassningskilen gör det lite lättare att luta den ch eftersom den är såpass låg i sidorna kan jag ställa in lutningen mer, utan att det blir krångeligt at sätta in henne i bilen. perfekt för min klena rygg. :D

Ja självklart är den testad och godkänd, men det finns ju olika betyg på sidokrockskydd exemeplvis. Men då vet jag :)

Cilla: Klena nackkudden och krum i ryggen? Jag pratade om själva sidorna enbart, så jag erkänner att jag inte riktigt hänger med nu :).

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
2 006
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Queen
·
Fordon Jag har nu fått veta att det är termostathuset på peugeoten som läcker. Det kostar drygt 6000 att laga. Jag var i kontakt med en som...
2
Svar
30
· Visningar
3 175
Senast: Wille
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar