Få mail om uppdatering?

Haukur

Trådstartare
Vissa hemsidor har ju så man kan få mail när dom uppdaterat sidan. Men jag funderar på om man kan göra nån inställning eller nåt så jag kan få det även från hemsidor som inte har det som "tjänst". Har en hel del sidor jag håller koll på men som ganska sällan uppdateras, vore skönt å bara få ett mail så slipper jag kolla varje dag när dom bara uppdateras 2 gånger i kvartalet;)

Sv: Få mail om uppdatering?

GÅR går det ju alltid. Frågan är hur lätt det är. Om det råkar finnas ett "senast uppdaterad"-datum som alltid uppdateras när sidan uppdateras, eller om du vet exakt vad det är som kommer uppdateras så blir det åtminstone enklare. Då går det att göra ett script som parsar sidorna du vill hålla koll på och leta efter en förändring. Hur/när/hur ofta du kör skriptet och hur du visar resultatet är ju sedan upp till dig och dina ambitioner...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 308
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 525
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka