Få lån som nyanställd

Magiana

Trådstartare
En kort snabb fråga till Bukeoraklet: Om jag flyttar och därmed blir tvungen att byta jobb, hur lätt/svårt är det att få lån till husköp som nyanställd? Dessutom utan någon medlåntagare.

En kort snabb fråga till Bukeoraklet: Om jag flyttar och därmed blir tvungen att byta jobb, hur lätt/svårt är det att få lån till husköp som nyanställd? Dessutom utan någon medlåntagare.

Jag fick, bad att få bli visstidsanställd istället för konsult enkom för att få lån. Tog anställningsbeviset och åkte till banken.
Är det inte tidsbegränsat borde det inte vara problem .

Inga problem. Jag begärde ett anställningsbevis en månad efter att jag hade fått fast anställning. Sen kanske det hjälpte att dom kunde se att jag haft inkomst tidigare via skatteverket.

Beror på vad du tjänar, vad huset kostar, om du har andra tillgångar, om någon borgar.

Kort sagt är du från början besutten är det lättare än om du är ensamkommande flyktingbarn. (om man nu funderar över segregation)

Jag har ingen som kan borga för mig och har inga andra tillgångar än mitt sparkapital. En stor del kommer att gå åt till kontantinsatsen. Huset får inte vara dyrare än att jag kan betala färdigt inom 25 år.

Det som kan göra det svårare är om du får en provanställning först. Annars borde det inte vara några problem för den sakens skull.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 790
Senast: MML
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 024
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.