extra tänder? eller vad?

L

lill_flesky

Upptäckte igår, av en ren händelese, att pållan hade en slags konstig "tand" i munnen som inte har varit där förut. Den satt nån cm från framtänderna och det såg ut som det hade suttit en på andra sidan också, men det fanns ingen där, det var bara lite, lite blod där. "Tanden" såg mjuk ut och var väldigt liten. Dessutom var den lös och det kom lite blod från den.

är det ngn som har en aning om vad det är? Jag har tagit en bild på den, så jag kan lägga upp om ngn vill se.
Kan tillägga att hennes tänder kollades i Februari och då var det ingen "tand" där.

dom enda tänderna som passar in p¨å din beskrivning är ju vargtänderna, men dom börjar väl inte växa huxflux?

jag har ingen aning, men hennes vargtänder ska vara borttagna enl. hennes gamla ägare

Hur gammal är pållan? Vid 5 - 6 års ålder får hästar sina "huggtänder" som sitter i underkäken bakom framtänderna. Det är inte så vanligt att ston får dom, men det händer och då är dom oftast små och outvecklade.

Vargtänderna sitter precis framför den första kindtanden, föresträdesvis i överkäken. Inte någon cm bakom de bakre framtänderna.

Hon är 9 år. Den tand jag såg, höll på att ramla av såg det ut som, men den var väldigt liten.

Då har hon antagligen haft dom ett tag, fast du inte har lagt märke till det. Håller tanden på att trilla ur är det bäst att be veterinären ta bort den.

mja... De måste ha kommit efter februari iaf. När vet. kollade tänderna då så var de inte där.

Såg igårkväll att tanden nu har ramlat av, hon blödde lite, men verkade inte ha ont, men jag får nog rida bettlöst ett tag framöver.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 688
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 424
Senast: Fibusen
·
Hästvård Ikväll kikade jag lite i hästens mun och upptäckte en knöl på ena sidan som jag inte kan minnas att jag sett förut. Strax ovanför...
Svar
7
· Visningar
2 287
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Måste bara få skriva av mig här och få lite råd över min situation. Jag har pluggat 2 terminer snart på universitetet, det har varit en...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka