Extern cd?

tigerflicka

Trådstartare
CD-spelaren i min laptop verkar ha gett upp, går jag in på Dator hittar den ingen skiva, utan bara hårddiskarna.

Datorn är förvissa ganska gammal (2007), men jag vill helst inte behöva köpa en ny. Kan man köpa en extern cd-spelare till datorn?

Tack på förhand!

Sv: Extern cd?

En extern CD spelare kan bli knepig däremot kan du säker hitta en DVD spelare istället. Har du USB-kontakter till övers.

Det var väl nog eg. dvd-spelare jag tänkte på. :)
Usb-portar finns över. Var letar man efter en sådan dvd-spelare? Eller det kanske finns i alla elektronikbutiker?

Jag svarade på frågan, dock lite mer konstruktivt än du med att fråga om TS inte egentligen menade DVD, vilket hon gjorde.

Vad jag ska med en cd-spelare? För utom att jag inte önskae en så antar jag att jag spelar -cd-skivor med den. Vad använder du den till, som burkhållare?

Wut?

Jag menade bara att CD-rom är inget man använder särskilt ofta längre, USB-minnespinnar har ersatt det mesta. Och därmed kanske TS kan klara sig med att skaffa ett USB-minne? Många datorer idag säljs utan CD-läsare.

Själv har jag en CD-läsare i min dator och använder den aldrig.

Det beror på vad man har datorn till, TS använder det uppenbarligen ibland. Det finns de som vill göra backuper och bränna/spela musik och program på dvd. USB minne är direkt usla på att läsa av befintliga cd/dvdskivor till exempel.

Behåll hatten på, herre-min-je ^^.

Absolut, om man har några gamla skivor med spel på, eller ska installera om datorn, men annars så finns ju all musik på nätet och även alla nya spel.

Jaja, TS frågade väl efter CD-spelar för att hon inte behövde en ;), en högst normal slutsats.

Åhnej, om det är något jag lärt mig av att jobba på support är att folk sällan vet vad dom har eller varför dom har det :).

Och om det handlar om att spara bilder eller lyssna på musik tillexempel, så finns det modernare, billigare och effektivare sätt ;). USB-sticka/extern hårddisk/molntjänst för att spara bilderna på, och spotify för att lyssna på musik. Tillexempel.

TS, jag ber så mycket om ursäkt att jag svarade på din fråga, jag visste inte att du egentligen inte alls behöver dina cd/dvd utan du och jag är bara för korkade för att fatta att de inte behövs. Hoppas du kan förlåta mitt felsteg :devil:

Men.... wut... trampade jag på en öm tå? Jag menade verkligen bara "vad ska ts med en sån till". Onödigt inköp tänkte jag. Dyrt med en extern och jobbigt att skruva dator. I all välmening.

Tack för svar lobelia! :)
Jag frågar om cd-spelare, fast jag nog eg menade dvd-spelare.

Ja, slutsatsen av min fråga är just att jag vill ha en dvd-spelare, inte något annat.
Minnespinnar och Spotify har jag redan och det var inte det jag frågade om. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
318
Senast: Anna-Bella
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 619
Senast: Enya
·
IT & mobiler Behöver fixa en lösning för att det glappar så mycket att jag inte lyckas ladda datorn längre. Hur exakt behöver det vara med rätt...
Svar
17
· Visningar
922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka