Exteriör på islandshäst, version ?

Sv: Exteriör på islandshäst, version ?

den här hästen var med tidigare i tråden, men då var bilden från när han visades som 3 åring. Här kommer en ny bild från bedömningen i juni, jag har ju facit men de e ändå kul o se vad ni tycker :) Nu är han 6 år.

Ni som vet resultatet får inte svara ;)

28895656.jpg

Senast ändrad:

KL

Lägger ut två bilder på min Blesa fra Söborghus, e: Gnýr frá Hrepphólum.
Vad tycker ni? Är det någon skillnad, och isf var?
Skriver inte vad jag tycker än :)

Blesa 7 feb 2009, har ägt henne i typ två-tre veckor.

Blesa 2 aug 2009. Dvs nästan 5 mån senare.

Kommentera! :D

Ingen som vill kommentera min? (A) :)

Jag tycker om honom!
Snygg form, fin mage (bra hull med andra ord). Kan ingenting om exteriör men så skulle jag verkligen vilja att min såg ut!
Han har verkligen den formen jag alltid vill ha när jag letar efter häst! :)

Gillar Skuggi bättre! Han ser lättare ut, och mer fördelaktigt byggd. Ser ut att bli en bra häst, med mycket rumpa och tölt!

Lägger till ännu en bild där han har lite mindre hull

27518828.jpg

Nu har jag kapat tråden totalt ... :crazy:

Jag hade gärna kommenterat om jag hade kunnat. Det enda jag kan säga är att jag tycker att han har en fin färg (; Sedan kan jag tyvärr ingenting mer.. :)

Jag kan inte heller så mycket, men den ser ut att ha en lång och ganska grov (?) hals. Frampartiet ser liksom större ut i förhållande till bakdelen. Ryggen ser något lång ut, inte länden dock, och korset är ganska stupande.

Hästen är definitivt inte överbyggd och ser inte ut att vara längre (från rumpa till bog) än den är hög (vilket är bra, man vill ha ungefär samma mått på längden som på höjden).

Den ser ut att bli en trevlig ridhäst, trots den lite "ynkliga" bakdelen (kan hända att den växer till sig lite också), tyngdpunkten ungefär mitt i hästen (inte långt fram i bröstet som min), och ett trevligt uttryck :)

Hur gammal är pållen?
Läcker färg förresten :d

/Anna

Tack! :D
Han är tre år gammal och ska förhoppningsvis ridas in till hösten :)

Tackar hjärtligast för svaret! Det är så mycket roligare när någon mer objektiv tycker... ;)

Spännande :) Ser ut att bli en trevlig ridhäst!

Det var så lite så! Dock kan jag inte så mycket som vissa andra här inne i forumet (typ, de pratar om liggande bogar och jag fattar ingenting), men lite kan jag kanske se :)

/Anna

Han ser ganska proportionelig ut, ngt grov och lång hals och ok bogar. Väldigt sött ansikte :) Han är ju så ung också så avsaknaden av muskler på rygg och kors kan man ju förstå. Tror att han blir fin!

Han är en liten charmgris, speciellt med det vita. :love:

Man tackar för ditt proffstyckande ;) Jag längtar efter att få se honom i fin form, iiih! :D

Förstår att du längtar! :) Han är fortfarande hingst va? Vem ska rida in honom?

Jupp, han är hingst än.. vi får se hur länge till ;)

Jag tänkte själv göra allt fram till och med klänga, sen får vi se. Det beror dels på honom, men mest på mig. Framtiden får utvisa.. ;)

Lite nya, och bättre bilder på björnen.:) Hon är inte helt i fit, går just nu i vila.

29030150.jpg

29030147.jpg

29030148.jpg

29030151.jpg

Har haft lite planer på att visa denna brud nästa år, så det skulle vara kul att höra vad ni tycker om den idén men tanke på exteriören. :)

Jag tycker han har ett ganska stupande kors. Fin rygg, lite längre bakben än framben, men det tycker jag är mer regel än undantag?
Sen är din häst antingen lite tjock, eller så har han liksom magen långt nere :o haha... jag är inte helt bra på det här!

Yes, tycker själv att hon har ett ganska stupande kors. Alla hästar har nog i regel lite längre bakben än framben, något annat vore onaturligt, men jag tycker att denna brud ändå är ganska långbent... kanske bilderna som luras?
Tjock är hon inte, men däremot bukig eftersom att musklerna i magen saknas. IRL är hon till och med tunn! Kommentera gärna nya bilderna, så ser du ju om det är någon skillnad.:)

Vilken vacker kille, ser proportionelig och långbent ut. :) Håller med om det som de andra skrev, men uttrycket ändras ju ännu mer till det positiva när han får muskler och rids in.:D

kl

Lägger in de senaste på min grabb, född 04. Han är för tillfället rätt fet, och bilderna är inte de bästa (han var inte på fotohumör).

Och så den här från början av sommaren

//Julia

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 064
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 335
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod