Export till Malta

L

linuld

Någon som har någon aning om vad det kostar att transportera häst till Malta? Finns det flera bolag som gör det och skiljer sig priserna mkt mellan dessa?

Ska ev flytta till Malta och vill ha lite kött på benen innan jag bestämmer mig för hur jag ska gå till väga med transport...

Någon som vet något och kan dela med sig av sina erfarenheter från Malta är förstås också önskvärt...

Sv: Export till Malta

Var det inte hästmagasinet som hade en artikel om travare som exporterades till
Malta (?)

Kan komma ihåg helt fel, men det är värt att kolla upp i alla fall.

Mvh

Camilla

Jag vet en transportör som åker regelbundet till malta, vad jag förstått så har de högre åldergränser på travare, så när de är för gamla för sverige får de åka till malta

Jag pratde m en tjej som var på väg hem m sina hästar hon hade jobbat där i ngra år å hon var helt imponerad av vårt ställe i italien för att det fanns hagar(läs små rastpaddockar) för det fanns det inte på hela malta enlig henne....

Det blir en lång resa ända till malta, de åker ner till italien m rast i tyskland och rom sen tar de båt över t malta, så det är ju ingen drömresa för en häst kanske....

Ska självklart ned till Malta och kolla stall och liknande innan jag bestämmer mig för om jag ska ta ned hästen!

Ingen som vet något om pris eller transportbolag som jag kan kolla med?

Vad ska du göra på Malta :confused: om man får fråga? Jobba på bettingbolag? Eller vill du bara till solen och värmen? :)

Jobba! Men det är väl inte fel att förena nytta med nöje och sola lite samtidigt :angel:

Helt sant, ett par kompisar till mig har sitt företag på Malta och jag har bara hört goda saker sägas om Maltas klimat, miljö etc. Kul för dig!

hör med Anders Jonson, jonsons horsetransport. Hemsida horsetransport.nu de är jättebra

Kan mkt väl tänka mig det...
Vet en kompis travhäst som såldes till Malta, det var iofs längesen nu... Men den var inte särskilt bra, i sverige i af men dög åt dom, enligt henne köpte de honom för att han var så vacker. Röd/svettfux jättesnygg...
Vet ej om det är sant att det var därför men...

Pratade med honom igår! Så nu har jag fått lite mera information och hjälp med detta! Tack för tipsen alla! :idea:

Tackar och bockar :bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 199
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar